Nog even goed weer gekregen! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Nog even goed weer gekregen! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Nog even goed weer gekregen!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

16 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi allemaal!
Vandaag een lekker eindje gereden om in Capitol Reef te komen. Het rijden gaat hier erg gemakkelijk, maar de afstanden zijn enorm. Wat dat betreft zijn we in Nederland natuurlijk niets gewend. In het stadje Torrey aangekomen meteen maar even het motel opgezocht. De kamer was bijna klaar; na een kop koffie konden we er al in. Gauw de bagage gedumpt en verder naar het Visitor Center om informatie. Daar de obligate film over de ontstaansgeschiedenis en andere wetenswaardigheden bekeken en om voorstellen voor wandelingen gevraagd. Eentje uitgekozen voor een flinke middag stevig stappen en meteen op pad gegaan. Ondanks de grote hoogte en de slechtere voorspellingen was het in de zon bloedheet. Toch zien we hier en daar al wat wolken en we zien zelfs een dikke wolk op een berg leeg regenen in de verte. Hier is het echter tot het einde toe heerlijk gebleven. Het pad was goed te belopen (op de voor Hilde favoriete manier: eerst omhoog ploeteren, daarna vlot naar beneden), maar het was bij tijd en wijle heel slecht te volgen. Voetstappen in het zand volgen is een slecht idee, want je bent natuurlijk niet de eerste die verkeerd loopt! We moeten de Cairns (Steinmänner: steenhoopjes) volgen, maar die zijn slecht te vinden tussen al die andere keien en ze ontbreken soms op cruciale plekken. Toch nog ons mooie uitzichtpunt gevonden en later weer vlot kunnen afdalen. Hoewel: van de andere kant gezien is het toch weer zoeken naar de verrekte keien. Dit moet je dus echt niet in het schemerdonker doen!
Na afloop heerlijk gegeten in Diablo, klaarblijkelijk (en heel terecht!!!) The Best in Town! Hilde hoefde natúúrlijk echt geen toetje, maar ondertussen is wel mijn hele bolletje ijs bij haar terechtgekomen :-( Je moet wat over hebben voor een goede relatie ;-)
De voorspelling voor het weer van morgen is weer een beetje gelijk aan die van vandaag: 30 % kans op thunderstorms. Laten we hopen dat ze het weer mis hebben. Ondertussen zorgen die wolken aan het eind van de dag wel voor een prachtige zonsondergang. Elluk nadeel heb so sun foordeel!

Groetjes,
Hilde en Ronald (nou, vooruit dan: XXX )

• 17 Oktober 2010 - 07:19

Charlotte:

Nog even op voorgaand bericht. Het is echt niet saai wat jullie schrijven!!! Ik heb al die dagen wel meegelezen maar te druk om te reageren. Leuk ook naar Capital Reef en Arches. Ik was al benieuwd of de natural bridge in Bryce er nog zou zijn. Maar Landscape Arch is een ander verhaal. Arches is denk ik voor jullie ook een wandelparadijs. Jullie hebben duidelijk beter weer als ons. Hier hebben we de Oleander naar binnen gehaald want er was kans op nachtvorst (Brrrr). Wij hebben een rustige zondag, vanmiddag 'uiteten' bij een vriendin van mij. Dus koken hoeft niet ;). Veel plezier komende dagen, we zijn benieuwd!

Groetjes Charlotte

• 17 Oktober 2010 - 07:43

Pap En Mam.:

Heel veel zonnige zondagsgroeten! Geniet maar nog heerlijk van de laatste vakantieweek. Hier werd het langzam herfs ook koud. De fotos zijn altaid zo mooi. We wensen jullie een heel fijne wandeling en goed weer daarbij. Mam en Pap.

• 17 Oktober 2010 - 11:42

Viola:

Oooh stiekem toch ijsjes opeten!! Dat is niet eerlijk!
    Gelukkig hebben jullie de weg weer terug kunnen vinden... misschien zijn gekleurde paaltjes toch iets handiger ;)
    xxx

• 17 Oktober 2010 - 19:48

Marie-Louise:

Hoi Hilde en Ronald,
    Zo, ik ben ook weer terug uit Amsterdam en Arnhem en lees weer gewoon mee. Volgens mij is Hilde toch wel familie van mij als het om wandelen gaat....;-)

Schitterende herfstkleuren daar! En hier is het best koud. Winterkleding is nu wel nodig. Dus bereid je maar alvast voor. Misschien dat jullie daar nog liever niet aan willen denken!
    XXX Marie-Louise