Toch nog mooi weer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Toch nog mooi weer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Toch nog mooi weer

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

21 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieve mensen!

Even een kleine update vanuit de USA! Inmiddels zitten we in St.George, in het zuidwestpuntje van Utah, nog zo'n 120 km van Las Vegas.
Vandaag zijn we eerst een heel eind gereden van Moab naar de noordkant van Zion NP (zo'n 260 mijl = 400 km). We begonnen met een stralend zonnetje (wel koud), maar hoe dichter we bij Zion kwamen hoe donkerder het werd. Wat nu?! Toch maar even kijken, want een pauze is ook welkom. Eerst de route tot Kolob Canyon Viewpoint gereden en daar een klein rondje gelopen. Inmiddels kwam het zonnetje weer door! Dus besloten we om toch (in elk geval een deel van) de geplande route te gaan lopen. Gelukkig maar, want die was erg mooi: een prachtige herfstwandeling, langs en tig keer kris-kras over een beekje, langs twee oude kotjes (uit 1930, dat is hier dan antiek en 'heritage'....hebben besloten om onze ouwe zooi ook 'heritage' te noemen, dan is het vast interessant!). Uiteindelijk kwamen we bij de Double Arch Cove. Mooi! Begroeid met akelei, maar die wilden niet op de foto. Een heel mooie wandeling, met het geluid van boomkikkers, die we op onze Grand Canyonwandeling ook de hele nacht hoorden. Ook zagen we nog roofvogels, maar die kliffen zijn hier zó hoog, dat we niet konden herkennen wat het was. Een waardige wandelafsluiting en uiteindelijk hielden we het ook (bijna) droog. Eenmaal terug bij de auto begon het te onweren. Perfecte timing dus! Ze voorspellen voor de komende tijd toch niet veel goeds qua weer, dus we hebben het (onbewust) erg goed getimed.
Na Zion zijn we nog 'n eindje doorgereden naar St.George. Best een flink plaatsje. We hebben een mooi hotel en wederom heerlijk gegeten. Ik neem al mijn vooroordelen over Amerika qua eten terug! Het kostte nog wel wat moeite om 'n lekker wijntje bij het eten te vinden, want verschillende restaurants hier schenken geen alcohol. Blauwe knoop actief hier?! Maar het is ons dus weer goed gelukt! Over eten in Amerika: het is hier heel normaal dat je gerechten deelt, zeker het toetje. Daar krijg je standaard twee vorken bij (dus Ronald z'n klachten van Torrey, dat ik zomaar van z'n ijs at, waren zéér ongegrond!). Maar ook het delen van een voorgerecht en zelfs een hoofdgerecht is zeer gewoon. En als je het niet opkan vragen ze ook standaard of je het mee naar huis wil nemen in een box. Toch wel handig...hoef je de volgende dag niet te koken! Hier kwamen we niet aan boxjes toe, want het was veel te lekker!
Morgen slapen we eerst lekker uit. Dan gaan we hier shoppen bij de outlet. En dan maar hopen dat we alle zooi nog mee naar huis krijgen! Hierna gaan we op het gemakkie naar Las Vegas, nog 'n kleine twee uur rijden. De zuidkant van de Strip hadden we nog niet gehad, nog geen haaien en geen flamingo's gezien (ja, ze schijnen er allemaal te zitten!) en dan hebben we natuurlijk 's avonds de klap op de vuurpijl: Cirque du Soleil! En daarna rollen we uitgeput op bed in onze prachtige suite bij Planet Hollywood Towers! Kortom: ik zie het helemaal zitten! We moeten een aantal mensen teleurstellen: morgenvroeg geen berichtje meer....dat wordt pas weer terug in Nederland (zaterdagmorgen, bibbber-bibber-bibber!).
Hoe dan ook: dank jullie wel voor alle leuke reacties en hopelijk tot heel gauw weer 'in het echt'!

Liefs en xxxxx:
Ronald&Hilde

• 21 Oktober 2010 - 06:23

Pap En Mam.:

Hallo Hildegard en Ronald. We moeten toch bedank zeggen voor al de mooie verhale en bezonders ook al die fotos! Ja we mochten zo met jullie meereizen fantastik! Nu wensen we jullie nog een goede afsluiting in Amerika en zeker een goede reis terug! Mam en Pap.xxxx

• 21 Oktober 2010 - 07:38

Theo En Marga:

Bedankt voor alle verhalen en foto's.
    Een goede terugreis toegewenst en tot ziens hier in Nederland.

• 21 Oktober 2010 - 07:51

Charlotte:

Als eerste natuurlijk nog heel veel plezier in Las Vegas!!! Geniet van Cirque du Soleil, maar dat zal wel lukken want de shows zijn erg mooi. Veel plezier op 'The Strip'. Ik zou kijken of jullie ook nog een keer van de fonteinenshow kunnen genieten (Ook het Bellagio geloof ik).
    En dan voor vrijdag een hele goede reis terug naar Amsterdam!!! Terug naar het koude Nederland BRRRR.

Groetjes Charlotte & Robin

• 21 Oktober 2010 - 07:59

Viola:

Nou ik heb in ieder geval genoten van jullie verhalen!! Is toch snel gegaan zo, alweer 1 maand voorbij.
    Geniet nog van de laatste dagen van het gekke Amerika :D en ook van Ronalds toetjes, want nu mag het nog ;)
    Tot snel!! xxxx Viola

• 21 Oktober 2010 - 12:42

Marie-Louise:

Dank je voor het meegenieten! Het was een feest van herkenning. Geniet nog even in Las Vegas en dan een prettige vlucht terug.
    En dan is een maand alweer om!!!
    Ik ga het stokje van jullie overnemen (voor een aantal meelezers), maar ik denk niet dat ik zoveel berichtjes kan plaatsen als jullie gedaan hebben.
    Groetjes, Marie-Louise

• 22 Oktober 2010 - 07:18

Marga:

Het was echt superleuk om jullie verhalen te lezen en de prachtige foto's die jullie hebben gemaakt, te zien. Als het goed is lezen jullie dit berichtje pas als jullie terug zijn in Nederland maar ik hoop dat jullie een goede terugreis krijgen. Geniet nog lekker van Las Vegas en Cirque de Soleil. Ik wil ook nog graag een x naar Cirque maar dat kan in Nederland ook geregeld worden of zal ik toch hiervoor naar Amerika gaan? Door jullie verhalen ben ik in ieder geval enthousiast geworden!!

Groetjes en tot ziens,
    Marga