Spoorzoeken voor gevorderden! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Spoorzoeken voor gevorderden! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Spoorzoeken voor gevorderden!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

18 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hi there!

Alles goed bij jullie?! Blijkbaar koud, maar hier is het nu ook wat kouder, hoewel we nog steeds geluk hebben met het weer. We hebben weer droog kunnen wandelen, alleen terug beneden begon het wat te spetteren. Het was een prachtige, afwisselende wandeling. Eerst steil omhoog (anders kom je hier helaas nergens!), toen langs 'sponsachtige' rotsen (allemaal gaten door erosie) in een smallere canyon en weer omhoog. Onderweg een mooi uitzicht op de vallei. Vroeger hebben zich meerdere Mormonen in dit gebied gevestigd. Zij hielden er heel andere ideeën op na qua godsdienst (o.a. polygamie), waardoor ze 'vluchten' naar het (Wilde) westen. Hier in Capitol Reef is relatief veel water, waardoor ze hier goed konden leven en o.a. boomgaarden en weilanden aanlegden. Dat is nog mooi te zien (en 'n mooi zicht van bovenaf).
Uiteindelijk liepen we naar de Cassidy Arch. Voorproefje voor Arches?! Hierna weer terug, voornamelijk omlaag (heerlijk!), alleen.....op 'n gegeven moment zagen we geen steenmannetjes meer. Dus wij zoeken-zoeken-zoeken....vooruit, achteruit, omhoog en omlaag! Drie kwartier, totdat we het maar opgaven en besloten om dan maar weer terug te lopen (wéér omhoog!) en dan verder naar de weg en daar maar te liften. Het is hier zodanig, dat je wel op de goede route moet zitten, want anders kom je er helaas niet. Maar na een tijdje teruglopen zagen we opeens hoe het pad wél liep. Blijkbaar had iemand extra steenmannetjes gezet, de 'rimboe' in, totdat hij het beu was. Héééél leuk! Maar goed eenmaal op het goede pad ging het weer vlot naar beneden - geen punt!
Onderweg zagen we nog een ratelslang! Die kunnen wel gevaarlijk zijn, maar als je ze met rust laat gebeurt er niks. Gisteren zagen we trouwens ook nog een adelaar (Golden Eagle?!). Er is hier dus veel te spotten!
Beneden kwamen we bij een oude boederij, nu een museumpje, mét een winkeltje. En daar verkochten ze heerlijke verse taartjes, dus dat kwam weer goed uit!
Hierna nog de 'scenic road' op en neer gereden. Terug bij Fruita zagen we een kudde herten in de boomgaard!
Terugrijdend naar Torrey zagen we dat er best al wat sneeuw op de bergen ligt. Het wordt hier dus ook duidelijker kouder.
Morgen rijden wij door naar Arches. Daar is het weer wat warmer.
Maar nu eerst lekker eten bij Diablo, want dat was zeer goed bevallen!
Hou jullie taai!

Heel veel groetjes,
Ronald en Hildexxxx

• 18 Oktober 2010 - 04:52

Stance:

dag Hilde
    Wat klinkt het allemaal toch fantastisch! Het lijkt me bijzonder om het land daar mee te maken als het niet zo loeiheet is! Geniet nog van de laatste dagen!
    Stance

• 18 Oktober 2010 - 07:17

Pap En Mam.:

Goede morgen en nu verder naar Arches. Maar nu niet meer het spoor quite raken! Lekker genieten van alles hopelijk met een beetje goed weer. Hier werd het langzam aan kouder en herfs. Lieve groetjes Mam en Pap.

• 18 Oktober 2010 - 09:21

Theo En Marga:

Heel mooi!

• 18 Oktober 2010 - 10:57

Judith:

Hoi Ronald en Hilde!
    Je zou je afvragen wat er van jullie overblijft met al dat wandelen?! Maar met de taartjes en de maaltijden bij Diablo wordt de energie weer opgebouwd zo te lezen!
    Geniet er nog lekker even van een week!
    Groetjes Judith

• 19 Oktober 2010 - 14:14

Lily:

ik ben op dit moment niet zo'n trouwe e-mail-lezer, zoals je kunt merken. Maar ik blijf erbij, het is een prachtige reis die jullie aan het maken zijn. En nu zit het er bijna op!
    Straks weer Nederland, maar ook de beestenboel en het mooie eigen plekje!