Bryce: weer heel anders - weer heel mooi! - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Bryce: weer heel anders - weer heel mooi! - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Bryce: weer heel anders - weer heel mooi!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

15 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Hallo allemaal!

Hier komt een berichtje vanuit Bryce! We moesten vandaag eerst wel 'n beetje bekomen van het bericht dat Totilas verkocht is. Nu zijn we extra blij dat we tóch naar Amerika zijn gegaan. Maar los van de Wereldruiterspelen is de reis ook zeer de moeite waard en hebben we zeker geen spijt!
Vanochtend hebben we nog een beetje rondgekeken in Zion: helemaal tot het eind van de weg met de shuttle (met aanhanger) en van daaruit langs de rivier gewandeld. Toen ook dat pad ophield kon je nóg verder, maar dan moest je tot ver over je wandelschoenen door het water en dat vonden we niet zo'n goed idee! Dus maar weer rustig terug gewandeld. Nog even gekeken bij de 'Court of the patriarchs', indrukwekkende puisten! Hierna met de auto dwars door het park en op pad naar Bryce. Dat is gelukkig niet zo ver. Onderweg passeerden we nog de Red Canyon. Verassend mooi!
In Bryce gelijk ingecheckt in het motel. Keurig! En gelijk maar het park in. Eerst bij het Visitor Centre naar de film over het park gekeken. Dat is gelijk zeer informatief. Toen zijn we naar Sunsetpoint gereden, de Navajotrail naar beneden en via Queensgarden naar het Sunrisepoint en langs de rand weer naar het beginpunt. Tjonge, we wisten niet wat we zagen! Dit is toch wel héél bijzonder! En telkens zie je weer nieuwe dingen - je blijft fotograferen. We wilden op Sunsetpoint de zonsondergang bekijken (na lang dubben wat nou het goede punt zou zijn...). Dat leverde wel een paar mooie plaatjes op. Hierna gaan eten in de Bryce Canyon Lodge: Ronald 'n bizonstoofpotje en ik een overheerlijke forel, en créme brulee toe. Zeer geslaagd dus! Alleen....toen we buiten kwamen hadden we wel erg veel moeite om de auto terug te vinden in het donker. Maar na een flinke omweg, pfffffff, dat was de juiste parkeerplaats en gelukkig stond de auto er ook nog!
Nu zitten we een beetje te puzzelen hoe we het verder gaan invullen. Morgen gaan we in elk geval besteden aan wandelen in Bryce. Jullie horen er vast nog van!

Heel veel groetjes!
Ronald en Hildexxxx

• 15 Oktober 2010 - 06:16

Ineke:

Hallo, wat ben ik blij dat ik zo toch ook een beetje met jullie mee kan reizen, want wat ziet het er allemaal schitterend mooi uit.

• 15 Oktober 2010 - 07:22

Marcel:

Blijft leuk om jullie avonturen te lezen zeg. Ook goed dat jullie Der Totilas nog hebben gezien net voor zijn emigratie.

• 15 Oktober 2010 - 07:38

Viola:

Goedemorgen! Dit is zeker een reis om nooit te vergeten... ik had het met mama erover dat het voor ons 10 jaar geleden is. Maar met de foto's en verhalen kun je je nog veeel herinneren! Tip: Arches NP is ook heel bijzonder, wel nog een stuk rijden! Maar je hebt nog de tijd. Geniet er nog van!!
    xxxx

• 15 Oktober 2010 - 07:56

Pap En Mam. :

Hoi Hildegard en Ronald. We hebben vanmorgen al direkt het verhal samen gelezen en nu nogmals de zo mooie fotos bekeken! Jullie zien wel wij genieten daarvan! Pap zegd het is zo als het telefoontje s'avonds en dan met fotos. Heerlijk toch! Lieve groetjes.xxxx

• 15 Oktober 2010 - 11:25

Marie-Louise:

Zo te lezen is het puur genieten voor jullie! Met uitzondering van de zoektocht naar de auto. En als het ook nog niet eens je eigen auto is. Wat kan het daar donker zijn, hé! Maar zo zie je wel héél veel sterren.
    Ook nog even meegedacht: Arches NP (Utah) is inderdaad mooi, painted dessert en Monument valley (niet zoveel te doen), Capitol Reef of Death Valley zijn ook nog mogelijkheden die daar ergens in de "buurt" zouden moeten zijn. Maar ik heb de topografie niet zo heel goed in m'n hoofd, misschien is het wel flink uit de buurt. Jullie zullen er vast wel uitkomen. Dus ik ben benieuwd naar jullie volgende berichtje.
    Enjoy it!