Walking with the animals - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Walking with the animals - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Walking with the animals

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

14 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Springdale

Hi there folks! How are you doing today?!
Well, we're doing fine, here in Zion!
We hebben vandaag een zeer flinke wandeling gemaakt (20 à 25 km. en de meest mogelijke hoogtemeters: van de rivier naar de rim), dus ik ben wel 'n beetje kreupel nu (maar beter ik dan m'n paard!).
We zijn weer begonnen met 'n stevig ontbijt. Toen met de shuttle het park in (misschien dat de chauffeurs nu oordopjes hebben, want wij hebben niet gezien dat je moet oppassen wat je zegt). We zijn begonnen bij de Emerald-pools. De pools op zich vielen een beetje tegen, maar er waren wel mooie watervalletjes, dus toch wel 'n leuke wandeling. Toen liepen we boven de rivier naar The Grotto en vandaar omhoog naar Angels Landing. Helemaal de top kon je niet bereiken, want daar waren ze aan het werk, maar toch al een flinke tippel omhoog. Onderweg zagen we twee condors, deels in een gat in de muur en deels in de lucht. Prachtig! We konden ze echt goed zien, zeker met de verrekijker. Heel mooi!
Bij Angels Landing hebben we een tijdje gezeten en wat 'snacks' gegeten. Nou, dan heb je zo een tiental eekhoorntjes verzameld! Ze zijn watervlug en uit op elk kruimeltje dat je laat vallen. Wel leuke beestjes.
Hierna zijn we verder gestegen richting West Rim Spring (bronnetje op de Westelijke Rand). Dat gaf weer heel andere panorama's. Een prachtige wandeling en ook aanzienlijk rustiger dan de voorgaande. Onderweg zagen we nog esdoorns die al rood verkleurden. Al klimmende keek je op een gegeven moment heel ver, naar de East Rim. Het bronnetje op zich stelde niet veel voor, maar de wandeling was zeer de moeite waard. Eenmaal boven restte ons een zeer lange afdaling, maar dat kunnen we relatief goed/vlot dus dat is minder erg dan het steigen. Toen we bijna helemaal beneden waren (dus weer ter hoogte van de rivier) zagen we nog een leuk vriendje: een tarantula! Kwam goed uit, want hij was naarstig op zoek naar een maatje (in de herfst zie je ze daarom!), maar sorry....ik ben al voorzien!
Eenmaal terug bij de brug, besloten we om ook nog maar de Grottowandeling eraan te plakken, maar daar was eigenlijk niks te zien. Ach ja...we hadden onze portie al wel gehad.
Daarna weer op de shuttle, het park uit. Deze keer hebben we bij de ingang Thais gegeten, lekker (grotendeels) in het zonnetje op terras. Dat noemen ze, geloof ik, vakantie! Met de shuttle weer naar het hotel en samen nog even bijkomen in de jacuzzi!! Kortom, een welbesteed dagje!
Morgen gaan we nog één keer het park in: dan helemaal naar het eind. Daar lopen we nog een eindje verder (The Narrows). Dan via een paar 'toeristische stops' het park weer uit en op pad naar Bryce. Ik heb gisteren de accommodatie maar vast gereserveerd, want dat zoeken vind ik maar niks! Komt vast helemaal goed, toch?!

Weer heel veel xxxxx: Ronald en Hilde

• 14 Oktober 2010 - 07:20

Pap En Mam.:

Goede morgen vakantiegangers.Heerlijk genieten is het toch van de wandeling en de dieren! Wij vinden ook mooi en heerlijk de verhale van jullie 's morgens te lezen. Een fijne dag en succes met de wandeling. Mam en Pap.xxxx

• 14 Oktober 2010 - 11:34

Monique:

Hoihoi,
    Wat een heerlijke verhalen! En wat een SUPER foto's! Helemaal top! Ik voel gewoon jullie enthousiasme en vakantiegevoel!
    Kleine update uit NL:
    - Chantal heeft een dochter: Femke
    - De kleine van Marieke vindt het nog heerlijk in de buik :)
    - Zwaar K.. nieuws: Totilas is verkocht....
    Tja hoe moet ik nu dit afronden...
    GENIET nog van de laatste anderhalve week!! Van de omgeving, van de dieren en van elkaar :)
    Doei
    Monique

• 14 Oktober 2010 - 13:44

Ome Cees:

Wat een prachtige natuur ik weet niet of het reetjes of herten zijn, maar toch is het altijd leuk als je iets tegen komt, Geweldig geniet ervan groet Ceesie

• 14 Oktober 2010 - 14:48

Pap En Mam.:

We hebben nogmals de fotos bewonderd. Wat mooi!De wereld is toch prachtig! Groetjes.

• 14 Oktober 2010 - 17:33

Marie-Louise:

Wat een mooie foto's weer! In eentje meen ik het zgn. "schaakbord" te herkennen; daar kwamen wij het park binnen ;-)
    Wat grappig dat het ook daar herfst wordt! En dan zo mooi rood, zelfs.
    Wij hadden ook die 2 wandelingen gedaan (Emerald en Grotto), maar ik ben heel erg blij dat wij jullie vriendje niet zijn tegengekomen.
    Ik neem aan dat het nu toch al rustiger in de Parcs is. Toen hadden ze een "aanhanger" achter de shuttlebus en de tekst "the driver can hear you" was eigenlijk ter geruststelling van eventuele paniekerige passagiers in het achterste stuk van de bus.
    Slim dat je alvast iets gereserveerd hebt voor Bryce. Het is maar heel kleinschalig en toch heel druk. Geniet van jullie laatste wandeling in dit schitterende park.
    Groetjes, Marie-Louise

• 14 Oktober 2010 - 18:00

Marga:

Hi there!

Het ziet er allemaal schitterend uit bij jullie, ook de dieren die jullie ontmoeten!

Weet niet of je via internet een beetje bij blijft over het nieuws in NL maar op paardensportgebied gaat het niet zo lekker. IJsbrand Chardon z'n koets is gesaboteerd tijdens de WEG en zijn paard heeft dopingcontrole gekregen. Aangezien de koets 50 m van het paard stond, wordt de uitslag nog spannend...! En Monique had het al gemeld maar Totilas is verkocht:-( Jullie hebben zijn laatste wedstrijd onder Edward gezien dus dat is zeer speciaal. Geniet verder nog lekker van jullie vakantie.

Greetings,
    Marga