Het feestje in Kentucky bijna voorbij.... - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Het feestje in Kentucky bijna voorbij.... - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Het feestje in Kentucky bijna voorbij....

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

03 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Lexington

Hallo allemaal!!!!
Na een dagje radiostilte volgt er weer een berichtje van ons uit Amerika!
Gisteravond hadden we Kür op muziek (was er iets op tv??!). Nou, dat was natuurlijk weer feest!!!! Maar dat volgt zo. 's Ochtends hadden we een privé-rondleiding op een paardenfarm (Normandyfarm-de eerste eigenaar was in de 1e Wereldoorlog neergeschoten en had een tijd in een schuur in Normandië gelegen. Deze heeft hij later nagebouwd). Hier werden vooral merries gebracht om drachtig te worden. Ze werken in Kentucky niet met KI, omdat ze dat niet vertrouwen. Er gaat trouwens heel veel geld in om (100.000 voor een dekking is maar normaal!). Het was weer even heerlijk om niet alleen paarden te zien, maar ook te aaien en te ruiken. Bovendien liep er een schattige hond mee, dus we hebben even wat schade kunnen inhalen!
Hierna gingen we naar een leuk plaatsje: Midway. 's Middags wilden we graag een Bourbonstokerij bezoeken, maar na 3x het dorp op en neer rijden hadden we hem nog niet gevonden. Helaas....toen zijn we nog even gaan kijken bij Keeneland: een hele grote racetrack (al die paarden worden gefokt voor de races). Helaas waren er geen paarden meer actief, maar je kon overal rustig rondkijken. Daarna zijn we op het gemakkie richting Horsepark gereden. Voor wie er wat van gezien heeft: het was weer genieten, hoewel menigeen wat foutjes liet zien. Het was ook moeilijk rijden (denk ik), want die Amerikanen gaan helemaal uit hun dak. Tijdens de proef gaan ze al klappen en gillen...maar goed- de sfeer zat er in elk geval goed in. Tja en hoe is het afgelopen?! Weer goud voor Edward en Totilas!! Dus weer aan de champagne!!! Deze keer trakteerde de Rabobank (geen wonder dat jullie geen rente krijgen voor je spaarcentjes!) Uiteindelijk waren we pas om half 2 'thuis', dus toen zijn we maar zo snel mogelijk in bed gedoken!
En vanmorgen weer vroeg eruit (wel een uurtje later dan het oorspronkelijk plan), want we hadden nog één dagje 'paarden' voor de boeg. Vandaag waren we naar de Cross Country. We hadden heerlijk zonnig en warm weer (tot de vroege avond - toen ging het regenen), dus dan is het lekker om er rond te lopen. Het was een prachtig terrein, immens groot! 'Onze' Tim werd helaas gediskwalificeerd (viel met zijn paard), maar het was spectaculair om te kijken. Dat dwingt respect af: de ene dag rijden ze een dressuurproef, vandaag springen ze een superzware cross en morgen hebben ze nog een 'gewoon' springconcours. Petje af!!! Na de wedstrijd hebben we nog verschillende musea bekeken op het terrein. Er is daar zó veel te zien, dat een week veel te kort is!
Zo meteen gaan we inpakken, want morgen vliegen we (via Chicago) naar Las Vegas. Dan horen jullie ws. ook niks van ons (zijn we natuurlijk druk om de financiële schade van Kentucky weer terug te verdienen!), maar als we de dag erna in Flagstaff (bij de Grand Canyon) zijn probeer ik de site weer bij te werken. OK?!
Tot gauw dan weer!
Liefs, Ronald en Hildexxxx

• 03 Oktober 2010 - 06:35

Stijntje:

Wat een feest, Hilde en Ronald!
    Ooit ben ik in Canada geweest bij een kampioenschap barbershopzingen; dus ik weet hoe de Amerikanen/Canadezen 'uithun dak kunnen gaan'. Ik kan me voorstellen, dat de sfeer er bij jullie goed in zit!!
    Nog een hele fijn vervolg van jullie vakantie!
    Groetjes, Stijntje.

• 03 Oktober 2010 - 06:36

Stijntje:

Wat een feest, Hilde en Ronald!
    Nog een hele fijn vervolg van jullie vakantie!
    Groetjes, Stijntje.

• 03 Oktober 2010 - 07:11

Pap En Mam:

Heel veel lieve zondagsgroetjes! Weer een mooie bericht vol interessante belevenisse!En leuke fotos daarbij. We hebben weer aan de TV gezeten en heel veel kunnen opnemen. We wensen jullie vandag een goede vlug naar Las Vegas en verheugen ons weer van jullie te horen! Mam en Pap.

• 03 Oktober 2010 - 09:20

Wim:

Ik heb alles met de journaals gezien en ook in de PZC gelezen!
    Veel plezier!
    Liefs en groeten, Wim

• 03 Oktober 2010 - 11:49

Charlotte:

Wat hebben de Nederlanders het weer goed gedaan!! Ik was net even op you tube aan het zoeken (normaal vind ik dat vreselijk) en wie zie ik druk aan het feesten in het Holland Horse House: Jawel, jullie. Hilde hoorden we er nog een keer bovenuit juichen haha. Leuk om te zien. En Ronald goed herkenbaar met zijn Beesie hoed. Robin zal kijken of hij dat filmpje eraf kan halen voor jullie. Ik ben benieuwd hoe het tweede deel van de reis gaat bevallen. Word ook zeker weten mooi! Goede reis en we wachten af tot het volgende berichtje!

Groetjes Charlotte & Robin

• 03 Oktober 2010 - 19:09

Viola:

Howdy ho!!
    Zelfs ik heb gister even naar de wedstrijd gekeken en ik zag die tim rijden. Toen zag ik ook een groepje oranje mensen, dus ik ga ervan dat jullie dat waren :D
    Hoe vinden jullie Las Vegas? Is toch leuk al die gekheid en waanzin haha geniet er weer van als ik er alleen al aan denk!!
    Nou veel plezier!!
    Hilde doet jou hotmail het niet?
    xxxx Viola

• 04 Oktober 2010 - 13:06

Erica Janse:

Hoi Ronald en Hilde, Ja wij hebben ook gekeken naar de Kür op Muziek.
    Geweldig hè! We hadden het via de PC en die zat aan de TV gekoppeld. wel bleef soms het beeld even hangen. Imke had nog wel wat hoger mogen eindigen. maar heel vaak wint (krijgt) het gastland de bronzen medaille. dus nu ook.
    Voor de boerderij ligt het bezaaid met kastanjes!
    Ik doomde trouwens vannacht dat Hilde al weer terug was! en ik vroeg: hé hoe kan dat nu? affijn heel verhaal maar goed gelukkig voor jullie was het maar een droom. heel veel plezier nog de komende weken.
    PS de les vorige week met Esther en Aquilar ging erg goed.

liefs Erica Janse

• 04 Oktober 2010 - 16:23

Marjan Van Oosten:

We genieten van je verhalen en foto's blijf het volhouden en geniet ervan.

• 10 Oktober 2010 - 11:18

Marjan Van Oosten:

Wat een mooie foto's lijkt me een overweldigende omgeving.
    Zo te zien moet je geen hoogte vrees hebben.
    blijf maar genieten
    groeten Marjan