Delicate Arch in de regen - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Delicate Arch in de regen - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Delicate Arch in de regen

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

19 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Moab

Hallo allemaal!

Wij zijn aangekomen in Arches!
Vanochtend hebben we eerst nog 'n beetje rondgekeken in Capitol Reef: bij het oude schooltje in Fruita. Dat had maar één klas voor 8 leergangen. Dan is het Schoorse schooltje zelfs nog groot! In de buurt van het schooltje waren ook rotstekeningen van de oorspronkelijke bewoners (Fremont-indianen).
Hierna écht op pad naar Arches. Dat ging relatief vlot: om 1 uur waren we er al! Na een lunch in het zonnetje bij het motel gingen we naar Arches NP. Uiteraard eerst naar het Visitor Center: info inwinnen én film kijken! Daarna begonnen met een wandeling bij Delicate Arch. Helaas begon het steeds harder te regenen. Erg jammer, want de Arch is vast veel fotogenieker bij een blauwe lucht! Hier waren ook weer mooie rots'tekeningen' (petrogliefen), maar deze waren minder dan 200 jaar oud.
In de auto weer opgedroogd en naar 'the window section' gereden en hier weer een kleine wandeling gemaakt. Hier zie je mooi hoe arches ontstaan: eerst zijn het 'ramen' en door weersinvloeden worden het dan uiteindelijk bogen om ooit ook weer in te storten.
Tot slot nog langs wat uitzichtpunten gereden. Deels kwam het zonnetje weer door, wat een mooi effect gaf. Zo zagen we ook een 'regenvlek'(de kleuren van de regenboog, maar dan als een vlek). Arches is duidelijk weer heel anders dan de andere parken. Ongelooflijk!
De weersvoorspellingen voor morgen zijn in principe beter (zonnig en 22 graden), dus hopelijk is de regen dan weer voorbij. Lopen in het zonnetje is toch écht leuker!

Groetjes weer!
Ronald&Hildexxxx

• 19 Oktober 2010 - 05:44

Marie-Louise:

Jammer dat het ging regenen!
    Dus hopelijk vandaag beter.
    Staat de Landscape Arch nog? Die is/was echt heel mooi en speciaal.
    Ik hoop dat nu de looproute beter aangegeven is, dan voorgaande dagen. Ik zou niet op m'n gemak lopen daar, als je niet zeker weet of je wel goed loopt.
    Ik ga zo naar het werk fietsen, dat is weer heel andere koek!
    XXX Marie-Louise

• 19 Oktober 2010 - 07:29

Pap En Mam.:

Hallo Hildegard en Ronald.Aan al de mooie fotos te zien hebben jullie toch ondanks de regen nog een heel fijne vakantiedag beleeft! Hopelijk vandag een dag met heel veel zon. Groetjes Mam en Pap.xxxx

• 19 Oktober 2010 - 15:21

Ome Cees:

Ook in de regen kan het mooi zijn .Ik heb zelf nog nooit een vlek op de regenboog gezien.Wat een prachtige foto,s die jullie doorsturen. Geniet nog maar een paar daagjes. Groet Ceesie

• 19 Oktober 2010 - 17:57

Elma:

Wat is dit een prachtig stuk natuur wat jullie ons laten zien!!Zo wijds,groot en rustig.. Geweldig, en ik hoop op nog leuke,fijne en droge wandeldagen voor jullie!!
    Groetjes van Elma

• 19 Oktober 2010 - 18:46

Charlotte:

Tsja, Arches is gewoon mooi!! Ik ben ook benieuwd of Landscape Arch nog staat. Geniet nog even!

Charlotte & Robin

• 20 Oktober 2010 - 13:55

Wim:

Ik geniet van ded reis die jullie maken! Prachtig!
    In Zeeland is het nu koud, nat en wind!
    Liefs en hartelijke groeten voor Hilde en Ronald, Wim