Zion, een paradijs voor wandelaars - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Zion, een paradijs voor wandelaars - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Zion, een paradijs voor wandelaars

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

13 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Springdale

Hallo lieve mensen!

Vanaf mijn balkonnetje met geweldig uitzicht (zie foto) op de bergen zit ik weer eens een verslagje te typen. Had er gisteravond al eentje willen schrijven maar we konden niet op internet (wat is dat toch met internet?!).
We zitten inmiddels dus in Zion, in een dorpje vlakbij de ingang. Het is hier ideaal geregeld want je kunt een shuttle nemen vanaf je hotel naar de ingang van het park en vandaar een shuttle door het park. Maar even beginnen bij het begin....
Gisteren zijn we dus vanuit Flagstaff naar hier gereden. Onderweg zijn we nog uitgestapt op de Glen Canyondam (wederom een stuwdam). Aan de ene kant had je een mooi zicht op de Colarado (hier begint officieel de Grand Canyon) en aan de andere kant op Lake Powell. Er was ook een interessant infocentrum bij. Hier vonden we gelijk wandelkaarten voor Zion en Bryce. Handig!
Bij aankomst in Zion even gekeken in het infocenter en toen snel het dorp in om accommodatie te zoeken. Dat lukte nog niet gelijk (stress!), maar na een paar adresjes kwamen we bij Bumbleberry's. Ideaal! We hebben een prachtige kamer, met twee grote bedden, keukentje, bad, etc. EN een geweldig balkon met een nog geweldiger uitzicht! Bovendien is de temperatuur hier heerlijk (vandaag 27 graden) dus we zijn helemaal happy! Leuk dorpje ook met allerlei lekkere restaurants (eten hier in USA valt 100% mee. Je kunt gelukkig ook 'normaal' gezond eten), dus heerlijk op terras gegeten (lam, met een heerlijke Rioja erbij....het gaat goed met ons!). 's Avonds tijdens de wandeling naar het restaurant nog even "gewoon" (zij vonden het zichtbaar gewoon althans)langs een aantal Mule Deer (herten) gelopen, die langs de stoeprand aan het grazen waren. Zelfs onze paarden geven nog meer reactie als je vlak langs ze loopt!
Vandaag eerst goed ontbeten in hetzelfde restaurant (uitgebreid buffet, dus goede wandelbodem!) en toen met de shuttles het park in. We begonnen met een wandeling naar een uitzichtpunt (vanaf Wheeping Rock, voor de kenners). Steil omhoog (en later weer omlaag...) maar zeer de moeite waard. Boven een hele tijd gezeten en genoten (zagen ook nog heel grote roofvogels, (Condor? Gier? ) en toen maar weer omlaag met de turbo aan, want dat gaat makkelijker! Bijna beneden was er een afslag naar een andere wandeling: naar de Hidden Canyon. Gelukkig hadden ze bordjes gezet, dus we hebben 'm kunnen vinden! Die was op stukken wel smal, klimmen en klauteren, maar dat hebben we gelukkig al met Matthew geoefend! Hier waren er op lastige punten kettingen dus echt moeilijk was het nergens. Prachtig, die nauwe canyon! Daar groeien dan gelijk ook weer heel andere planten (bv. varens). Op het eind was een prachtige boog. Zeer de moeite waard, beide wandelingen. Ze hebben hier heel wat wandelingen op allerlei niveau's uitgezet. Heel goed geregeld dus.
Eenmaal weer beneden met de shuttle naar de Zion Lodge gereden en een ijsje gegeten. Hierna naar het museum en een film over Zion bekeken. Mooi! Tot slot met de shuttle naar 'huis'. Toen heb ik nog lekker even gezwommen in het zwembad hier (warmer water dan bij jou, Annelies!) en daarna nog heerlijk gebubbeld in de jacuzzi. Puur genieten, dus!
We blijven hier in totaal 3 nachten dus morgen gaan we ook weer de hele dag op pad.
Nou, hopelijk gaat bij jullie ook alles naar wens! En as usual: wordt vervolgd!

Liefs, Ronald en Hilde xxxx

• 13 Oktober 2010 - 06:25

Pap En Mam.:

Hallo Hildegard en Ronald.Wat fijn dit allemal te lezen. Wat is de wereld toch mooi! Geniet maar van alles jullie hebben nu vakantie en wij reizen een beetje met jullie! Groetjes Mam en Pap.xxxx

• 13 Oktober 2010 - 07:42

Viola:

Bij het zien van de foto's verlang ik ook weer terug naar Zion! Nog geen beren gezien? Sjiek hoor die hidden canyon wandeling, denk niet dat wij die gedaan hebben. Maar er komt nog meer moois: Bryce is ook super!
    xxxx

• 13 Oktober 2010 - 09:57

Charlotte:

Jaah, Zion is zo leuk en zo mooi!! I know you loved it!!!! Als ik dit zie wil ik ook weer terug. Wij zaten op de campground in Sundale geloof ik. Daar liepen de muledeer ook gewoon over de camping. En toen waren er heel veel kolibries. Wat Viola ook al schrijft Bryce is ook supermooi. Zeker met donkere luchten kleuren die rotsen zo mooi. Genieten. Let op in de shuttle bus: THE DRIVER CAN HEAR YOU!!!

Veel plezier!

XXX Charlotte

• 13 Oktober 2010 - 10:22

Eline:

wat een mooie berg!

• 13 Oktober 2010 - 10:23

Lily:

Hoihoi,
    ik ben even een paar dagen niet on-line geweest. Maar wat heb ik een hoop gemist! Prachtig gewoonweg. Dat geldt èn voor de verslagen èn voor de foto's. Ik moet wel zeggen dat ik jullie een stel dappere guppen vind!!! Wederom een vakantie die niet meer stuk kan, vermoed ik zo maar eens. Van de week zat bezoek uit het midden van het land, te vertellen dat Domburg toch zo mooi is..... dat klinkt nu eventjes heeeeel gewoontjes.....

• 13 Oktober 2010 - 15:57

Marie-Louise:

Ook hier weer een feest van herkenning! Ook mijn eerste gedachte aan Zion was de shuttle-bus en die lol die wij er hadden nadat we het bordje zagen: the driver can hear you.
    Ja, en Weeping Rock kan ik me ook goed herinneren, alleen al om de mooie, toepasselijke naam. Hidden Canyon komt me ook bekend voor, maar dat kan ook zijn dat ik alleen de naam herken.
    Wij hadden ook de ervaring dat de dieren daar totaal niet schuw zijn.
    Voor mij is Zion het meest favoriete park.
    Inderdaad over je uitzicht heb je niet te klagen. Dat hadden wij niet, maar daarvoor zaten we midden in het park.
    Zou zo terug willen......
    Zoooo mooi daar!!!
    En hier lijkt het erop dat de winter dan toch langzaam gaat beginnen. Overdag koud en 's morgens zijn handschoenen echt geen overbodige luxe!
    Nog effe en ik mag ook weer naar de warmte: de reispapieren zijn binnen. Maar dan is het voor jullie alweer voorbij.
    Marie-Louise

• 13 Oktober 2010 - 22:02

Theo En Marga:

Hallo Ronald en Hilde,
    Wat fijn dat jullie zo van alles kunnen genieten en dat het weer nu beter is dan in het begin van jullie vakantie. We lezen dat anderen ook geweest zijn waar jullie nu zijn en wat is het dan leuk om jullie ervaringen met hen te delen. Wij zijn er nooit geweest, maar het lijkt ons dat je stil wordt van alles wat je ziet. Nog een fijne tijd met elkaar.
    Groetjes van ons allemaal.

• 20 Oktober 2010 - 19:08

Lucie Louws:

Hallo Ronald en Hilde,

Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken.
    Grappig dat jullie in Zion zijn. (mijn paard heet Zion). Erg mooi daar zo te zien. Heel veel plezier nog.

Groetjes Lucie