Wijn, pelsrobben, walvissen en dolfijnen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Wijn, pelsrobben, walvissen en dolfijnen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Wijn, pelsrobben, walvissen en dolfijnen

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

01 December 2015 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hi folks!

Na de natuur van Queen Charlotte Track waren we wel weer toe aan wat toeristische activiteiten! Op maandagmorgen hadden we ingeschreven voor een wijntour. Zo kregen we om 10 uur 's ochtends al gelijk10 verschillende wijntjes om te proeven. Gelukkig hadden we thuis al goed getraind! Drie uur en vier wijnestates verder zag de wereld er nog mooier uit. Hoe kan dat nou?! Gelukkig werden we netjes afgeleverd bij het station van Blenheim voor de trein naar Kaikoura. De treinrit op zich is al een 'toeristische attractie'. Er is een speciale open wagon om foto's te maken. Zo kunnen onze Aziatische medepassagiers hun rolletjes volschieten met voorbij flitsende landschappen. Je rijdt vlak langs de kust. Heel mooi!
Eenmaal geïnstalleerd in de hostel in Kaikoura gingen we nog 'even' kijken bij de pelsrobben. Het bleek een fikse wandeling, maar getraind als wij zijn...we werden wel beloond, want je kon er heel dichtbij komen en de meeste verroerden geen vin (bloody tourists go back to your motel, zullen ze denken). Op de terugweg kwam er eentje vlak naast ons moeizaam over het muurtje gekropen. Kijk, dat geeft mooie foto's!
Halverwege kwamen we langs een gezellig restaurant, waar ze ook Crayfish (N-Zl Kreeft) serveerden. Nou, dat moet je natuurlijk testen en ik kan jullie vertellen dat het heerlijk is!
Vandaag, dinsdag 1 dec. Stond als eerste 'whale-watching' op het programma. Alleen....ze waarschuwden voor grote kans om zeeziek te worden. Nou zijn we ooit (Canarische Eilanden) zeeziek geweest en dat wou ik eigenlijk liever nooit meer meemaken. Dus Ronald als een speer naar de apotheek en het is gelukkig goed gegaan, ondanks de ..... mensen om ons heen. Ook deze trip werden we meer dan beloond. Al vrij snel werd een potvis gespot (spermwhale). Ze meten met sonar om hem op te sporen. Zo gaaf, dan zie je ineens dat spuiten en dan kom je steeds dichterbij. We konden hem echt goed zien, alleen foto's maken valt niet mee op zo'n schommelende boot. Na een tijdje dook hij onder en dan zie je zo'n prachtige staart boven water. Na een stukje varen kwamen we bij honderden Dusky dolfijnen die rond de boot zwommen en opsprongen. Zoooooo ontzettend mooi!!! Echt genieten! En als klap op de vuurpijl zagen we nóg een potvis. We zagen ook nog albatrossen en kopjes van de pelsrobben. We zitten nu bij de plaatselijke bakker even bij te komen van al dat moois. Wat is Nieuw-Zeeland toch geweldig! Straks stappen we weer in de trein naar Christchurch. We zijn wel benieuwd hoe dat er nu uitziet na de aardbeving. Wordt vervolgd dus!

Liefs, Ronald en Hilde

• 01 December 2015 - 10:40

Kimberly:

Wat maken jullie prachtige momenten mee zeg, wow! Genieten!

• 01 December 2015 - 10:49

K.Dolmans:

Dit is elke keer weer meereizen in het zo mooie N.Zeeland. Groetjes xxx

• 01 December 2015 - 16:59

Viola:

Wauw wat een schitterende landschappen! Inderdaad erg mooi NZ!
    Gelukkig geen last meer gehad van zeeziekte, want dan had je er minder blij op terug gekeken! Wij zijn in Canada met zo'n klein zodiakje keihard over de golven gescheurd, dat was ook leuk... maar het zien van die walvissen en inderdaad dat spuiten van water, kriebels!! Vergeet je nooit meer
    Enjoy!!

• 01 December 2015 - 21:45

Marga:

Wow, wat gaaaaaaf!!!!!!! Ik zit hier jaloers te wezen...........;-( Maar trek je daar niets van aan het geniet lekker verder ha ha !!!!

• 01 December 2015 - 23:21

Antine :

Wat een verschil met onze surprise en bowling dag..
    Een groter contrast is er niet!
    Maar wat leuk om mee te lezen :-)

• 02 December 2015 - 20:18

Charlotte:

Nou inderdaad dat whale watchen is zo gaaf!!! Om nooit meer te vergeten. Wat leuk om weer een verslagje te lezen. Heb het alleen wat druk gehad, dus wat latere reactie :-).
    Xxx