Gloeiwormpjes en nog veel meer adrenaline - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Gloeiwormpjes en nog veel meer adrenaline - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Gloeiwormpjes en nog veel meer adrenaline

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

09 December 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo mensen,

Never a dull moment...Dinsdag 8-12 waren we naar de Glowwormcaves. Eerst voeren we over Lake Te Anau, omringd door besneeuwde bergen en met een lekker zonnetje...niet verkeerd! Aangekomen liep je een eind door de grot (helaas geen stalagmieten/tieten) met een snel stromende rivier. En dan ging je varen in een roeibootje in het pikkedonker en zag je duizenden kleine stipjes en nog kleinere, de babygloeiwormpjes. Echt wel heel mooi (of waren het toch duizenden led-lampjes zoals in het museum in Wellington?!).
'S middags nog naar een film over Fjordland geweest. Mooi, mooi, mooi en daarna een terrasje gezocht in de zon, uit de wind, roseetje erbij....lives good! Om 17.15 uur hadden we de bus naar Queenstown.
Woe 9-12: Queenstown is de stad van de adrenalinekick, dus wij dachten 'laten we ook eens gek doen'! We zijn net gaan paragliden! Echt hartstikke gaaf!! Je wordt naar Coronetpeak gebracht ('s winters wordt hier volop geskied). Dan word je aan een instructeur gekoppeld en word je 'ingespannen'. Als alles in gereedheid is moet je alleen maar vooruit lopen en eer je het weet zweef je in de lucht. Geweldig....alleen de wind hoor je. Je buddy gaat op zoek naar thermiek en dan stijg je weer. Zo zweefden we een kwartiertje door de lucht in een prachtig landschap. Ronald ging op het eind nog wat capriolen uithalen, maar zelf ging ik voor een relaxte vlucht. Het was in één woord geweldig! Zelf heb ik nu een memorykaartje vol geweldige foto's en filmpjes, maar ik weet nog niet hoe ik ze 'online' kan krijgen, omdat we steeds met wifi werken. Gelukkig heeft Ronald 'onderweg' gefotografeerd en gefilmd met zijn iPhone. Kunnen jullie een beetje mee genieten (tenzij je hoogtevrees hebt misschien)!
Nu zitten we na te genieten op terras, sorry...uiteraard met een wijntje! Het is hier nu 's zomers warm en zonnig.
Vanavond gaan we naar The Winery. Daar koop je een soort pasje en kun je vervolgens ruim 80 wijnen proeven (nou ja...zo lang als je pasje reikt). En dan morgen weer akelig vroeg op de bus....maar goed, pluk de dag!

Veel liefs, Ronald en Hilde

Ps Wederom bedankt voor alle leuke reacties! Kijken we naar uit, hoor! En voor de mensen van het Afasiecentrum: ik breng zeker een flesje wijn mee voor jullie. Zelf ben ik nu gewend om maandagmorgen om 10 uur aan de wijn te beginnen, dus MOET kunnen!!!

• 09 December 2015 - 08:53

Ineke De Jonge:

Hoi, jullie hebben wel een veelzijdige vakantie zeg, super.

• 09 December 2015 - 09:33

Antine:

Wat een leuk verhaal weer!
    Hier sukkelen we verder in een schraal zonnetje. Een bekertje choco om 10.00 uur, zeker geen wijn! Ook geen glimwormpjes hier..wel heeeeel veel ledlampjes. En in die grot .. Ik weet het nog zo net niet.. Ook daar is het bijna Kerst :-)

• 09 December 2015 - 11:13

K.Dolmans:

Wat een avontuur allemal. Dit is maar genieten en beleven van al het mooie daar!!

• 09 December 2015 - 12:10

Charlotte:

Nou als eerste denk ik dat Robin hartstikke jaloers is! Hij wil ook eens paragliden (in de omgeving van Millau doen ze dat ook veel). Het ziet er heel gaaf uit, maar mij niet gezien ;-). Die grot is dan weer meer mijn ding. Veel plezier weer. Hopelijk hebben de wijntjes gesmaakt. Xxx

• 12 December 2015 - 19:14

Marie Louise:

WoW, knap hoor dat jullie dit durven. Mij niet gezien! Voor geen 100.000!

• 18 December 2015 - 11:59

Angela :

Na alle hectiek kom ik vandaag eindelijk eens toe aan het lezen van jullie belevenissen. Wat geweldig. Een feest van herkenning voor mij. Ik ben ooit van diezelfde berg afgesprongen.. Wat een geweldige ervaring was dat he! Geniet, geniet, geniet en alvast hele goede feestdagen daar bij de kiwi's

groetjes angela