Een zonnige zondag in St. Petersburg - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Een zonnige zondag in St. Petersburg - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Een zonnige zondag in St. Petersburg

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

16 September 2012 | Rusland, Sint-Petersburg

Hallo daar,

Ondertussen zit ons reisje er al weer bijna op, helaas, want we zitten alweer op het vliegveld.
Vandaag is het hier prachtig weer: volop zon en 17 graden. We zijn begonnen met een wandeling over de andere brug richting Zomerpaleis, maar helaas dat wordt nog steeds verbouwd en is dus gesloten. Dan maar lekker wandelen in de Zomertuin (formele tuin). Hierna weet een mooie wandeling uit ons boekje gelopen: langs het Michaelskasteel (waar een tsaar vermoord is en zijn schim nog gezien wordt 's nachts achter het raam), door een immens warenhuis (niet echt interessant), langs het Russisch museum en dwars door de Michaelstuin weer terug. Heerlijk al die parken met bankjes in de zon waar je lekker even kan lezen in je reisgids hoe het allemaal zit!
Vervolgens over het Marsveld met een eeuwige vlam, langs het Marmerpaleis (duurste paleis gebouwd voor een minnaar van de tsarina) weer naar de brug.
Hierna naar de Aurora gelopen, het schip dat in 1917 het startschot voor de revolutie afvuurde. En toen weer rustig richting hotel, maar onderweg kwamen we een prachtig terras tegen voor koffie met chocoladetaart! Heerlijk in het zonnetje, genieten!
En toen op het gemakkie richting vliegveld. Gelukkig geen vervelende dingen meegemaakt in de metro.
We hebben een perfect weekend achter de rug, in een meer dan prachtige stad. Een aanrader, dus!

Lieve groetjes,
Ronald en Hilde

• 16 September 2012 - 15:19

Mam En Pap,Itteren:

We wensen jullie nu nog een fijne reis terug naar zo een paar geslagde Dagen in het mooie Petersburg!!
    Heel veel lieve zondagsgroetjes Mam en Pap xxx.

• 16 September 2012 - 19:19

Marie-Louise:

Een mooie afsluiting, dus!
    Tja, wat maakt het ook uit dat het Zomerpaleis dicht is. Overal in de stad is het mooi en zeker als de zon schijnt. En na de Hermitage hebben jullie al een goede indruk van de paleizen.
    Als het goed is, dan zijn jullie nu alweer terug in Nederland! Hopelijk is dat laatste stukje ook nog naar wens verlopen.
    Heel fijn dat het zo'n geslaagde reis was. Zaterdag horen we vast nog meer verhalen.
    Tot dan en alvast gefeliciteerd voor dinsdag ;-)
    Liefs, Marie-Louise

• 17 September 2012 - 20:55

Marga:

Hallo Hilde en Ronald,

Inmiddels zijn jullie alweer thuis. Zo te lezen hebben jullie een heerlijk weekend gehad. Het was weer leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien! Hopelijk spreken we snel een keer af om eens bij te praten.

Groetjes!
    Marga

• 17 September 2012 - 22:25

Viola:

Hallo!
    Zo te lezen hebben jullie ervan genoten!! Een hele dag in de hermitage?? Time flies when you're having fun ;) helaas weer te snel voorbij natuurlijk.
    Tot zaterdag!!
    xxxx