Mooie lichtjes - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Mooie lichtjes - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Mooie lichtjes

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

13 September 2012 | Rusland, Sint-Petersburg

Hallo allemaal!

We zijn aangekomen, hoor! We zitten nu in een restaurant 'Russian Kitsch', aan de Neva met aan de overkant prachtige verlichte gebouwen. Tjonge wat een mooie stad!
De reis is prima verlopen. Toen in de rij voor de douane, maar ook dat ging nog redelijk vlot. Geld pinnen en op de bus. Arme conductrice was al haar wisselgeld kwijt aan ons! Later kwam ze steeds weer wisselen bij ons! Nou ja, wij hebben in elk geval kleingeld!
Hierna de metro in. Altijd goed kijken, maar we hebben pas nog goed geoefend in London!
Ons hotel ligt prachtig, recht tegenover de Hermitage. Straks even foto's maken met de lichtjes aan!
We zitten hier heerlijk te smullen: gevulde wijnbladeren, auberginerolletjes, strakjes lamsrack ( frietjes met mosterd?!) en daarbij 'n heerlijke Chileense wijn! Het is net zo'n paleisrevolutie hier, hangen lekker luxe in de kussens. Nou, ons horen jullie voorlopig niet klagen! Achter ons 'n zeer aparte fotosessie met 'n pittige blondine...from Russia with love!
Morgen gaan we dan echt op pad en horen jullie meer! Voorlopig is er overal wifi, dus da's makkelijk!

Lieve groetjes,
Ronald en Hilde

• 13 September 2012 - 20:06

Marie-Louise:

Fijn dat het allemaal goed gegaan is. En gelukkig dat jullie het gevonden hebben met bus en metro. Voor ons was het in elk geval "stations tellen" Het stond niet aangegeven in de metro zelf.
    Hoe vind je die roltrappen? Heb je al gezien hoe de mensen in tegenovergestelde richting erbij staan? heel grappig!
    En die "Russische kitsch", daar kun je alvast even aan wennen (ook buiten dit restaurant): je ziet niet anders! Verder zeer hoge hakken, zeer korte rokken en erg blonde dames? Haha! Ook dat is Rusland; het hoort erbij.
    Maar het is bovenal een erg mooie stad: geniet ervan!

• 13 September 2012 - 20:07

Marie-Louise:

Je moet wel nog even de plaats en het land aanpassen: je bent wel in Rusland, hoor!!!

• 13 September 2012 - 21:13

Charlotte:

Mam: je vergeet de panty onder de ziepoesnetniet :P.

Nu even zonder gekheid ;-). Klinkt goed en lekker allemaal (behalve de mosterd dan). Enjoy!!!

Xxx

• 13 September 2012 - 21:30

Mam En Pap, Itteren:

Goed avond. We zien het gaat jullie goed in het verre Rusland. Blijft lekker genieten van alles. Heel veel groetjes Mam en Pap.