koud en nat... - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu koud en nat... - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

koud en nat...

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

28 September 2010 | Verenigde Staten, Lexington

Hi guys! How are you doing today??!
Dat is hier meestal de begroeting. Als vrouw word je ook wel benaderd met Sweety, door andere vrouwen wel te verstaan!
Vandaag hebben we besteed aan 31 maal de Grand Prix kijken. Voor menigeen slaapverwekkend, maar wij hebben genoten! Alleen jammer van het weer vandaag. We begonnen trouwens met een flinke deceptie...we hebben een jaar geleden gelijk dat het mogelijk was (voor erg veel geld)'de beste' tickets gereserveerd, maar bij toewijzing van onze plaatsen vanmorgen schrokken we ons een hoedje: niet overdekt en helemaal niet centraal. 'Bezeikte boel' noemen ze dat in Limburg! Helaas, dat is het hier heel erg, maar eigenlijk wisten we dat al voordat we kwamen. Anyway, niet ergeren, maar gewoon genieten, want dat is het zeker! De Nederlanders reden super vandaag(jammer van een kostbare fout van Imke in het galopappuyement) en staan met flinke voorsprong vooraan. Weer heel wat 'oude bekenden'(altijd dezelfde mensen op dit soort evenementen!) getroffen en maar hopen dat onze eigen paardjes niet gaan mankeren want Henk van Dijk (onze paardendierenarts) is er natuurlijk ook weer, met Marian! Gezellig dus, hier in Kentucky! En het kleurt aardig oranje. 'Standing out' zeggen de Amerikanen. Gevolgd door:"Where are you folks from?", nou eer de week voorbij is zullen ze dat wel doorhebben! Zeker na onze 'outstanding' Totilas morgen (voor de leken: dat is het favoriete paard voor Goud!). Trouwens ook nog de medaille-ceremonie van de Endurance (160 km te paard afleggen, inderdaad: de paarden op - de lanen in!) gezien: hoe een klein Spaans vrouwtje, sinds 7 weken kersverse moeder, de rijke , sjeiks uit de Emiraten verslaat! WOW, da's pas girlpower!
We zijn trouwens druk met het volgen van een 'supersize-me' programma...de Amerikanen zijn dol op paneren en frituren en de porties zijn altijd BIG! Net een heerlijke steak op en zijn nog bezig met de nachos van het voorafje...dan is er natuurlijk heerlijke caramelpopcorn in het stadion en ga zo maar door...
Jullie krijgen binnenkort foto's van het prachtige Kentucky Horse Park en onze volledige oranje outfit, maar als de zon schijnt (uiterlijk woensdag)!
Heel veel liefs!
Ronald en Hilde
PS De coole layout was uit nood geboren, want het vorige bericht was all stars (without the stripes), dus onleesbaar!
PS2 We kunnen niet (terug)mailen en zelf SMS-en....
PS3 Viola: VEEL SUCCES!!! Enjoy!
PS4 Ineke+Esther:Heerlijk dat onze beestjes zo verwend worden!

• 28 September 2010 - 05:47

Viola:

He wat jammer van die plaatsen en dan ook nog regen? Wel leuk die beesies op de hoed :D
    Zo leren wij ook nog iets over paarden haha is dat op eurosport te zien? Ik wil jullie ook wel spotten!!
    Wat leuk dat je eraan denkt!!! Vind het ook wel erg spannend, kon er niet van slapen
    xxxxx

• 28 September 2010 - 05:50

Viola:

ps. hier is het ook koud, nat en vies herfstig.... geen leuk weer voor mn mooie jurkje haha

• 28 September 2010 - 06:04

Judith:

Hoi Ronald en Hilde!
    Net in Schore de laptop aangezet en eerst jullie verhaaltje gelezen! Het klinkt echt geweldig! Heel veel plezier verder en hopen dat het weer daar gauw een beetje opknapt (en zo niet, dan hebben jullie het vast ook nog naar je zin!)
    Groetjes Judith

• 28 September 2010 - 06:17

Lotje:

En alweer een berichtje. Ik heb aan jullie gedacht tijdens de wedstrijd. Stiekem even op het werk gegoogled wanneer er wedstrijden waren. Helaas geen tijd gehad om te kijken :$.
    Wat ontzettend jammer van de plaatsen. Inderdaad 'bezeikde boel'!!! Ik vertrek zo naar Mestreech voor Viev dr diploma. Have a nice day!

Charlotte

• 28 September 2010 - 06:34

Karlijn Maurer:

Hey Ronald en Hilde!
    Leuk om jullie berichten hier te lezen!
    Geniet ervan,
    Groetjes Karlijn

• 28 September 2010 - 06:36

Pap En Mam:

Goede morgen,Wat fijn weer even lezen hoe gaat het met onze vakantiegangers. Jammer van het slechte weer en ook nog de slechte plaatsen en toch nog genieten! We gaan vandag naar Viola feliciteren. Lieve groetjes Mam en Pap.

• 28 September 2010 - 06:57

Annelies:

Super om jullie verhalen te lezen! Geniet maar flink!
    Hier alles rustig, paardjes zijn blij. Zelf bronchitis opgelopen dus hele dagen thuis maar kan ik rustig zo nu en dan naar de overkant scharrelen - niet erg!

Hele fijne tijd daar en groetjes!

Annelies

• 28 September 2010 - 07:02

Marcel:

Koud en nat. Dat nat kan wel, maar koud. Ik zie 31 graden staan man!! Hier moet de kachel gewoon aan 's avonds.
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Ronald blijkt zelfs in het buitenland een groot carnavalliefhebber...

• 28 September 2010 - 10:07

Lily:

!!!! 31 maal!!! Jullie zijn èchte liefhebbers. Maar dat wisten we natuurlijk al. Tja, van iedereen hoor je dat je aankomt als je in Amerika bent. Maarre.... d'rbij gaat altijd sneller dan d'r af! Maar ach, het is vakantie. Als je maar lekker geniet! Jammer van het weer, we duimen voor zon!

• 28 September 2010 - 16:47

Marga:

Nou, het klinkt allemaal geweldig wat jullie daar zien een meemaken. Maar ik lees net van Adelinde haar diskwalificatie. Wat erg zeg!!! Jullie zullen ook wel (zoals alle Nederlanders?!) in shock zijn geweest. Nu maar ff duimen dat onze Totilas het helemaal goed gaat maken. Heel veel plezier (en kippevel) voor de proef van Totilas!! And have some more fun there.

Greetings,
    Marga

• 28 September 2010 - 21:11

Charlotte:

hier in België ook geen weer om een hond buiten te laten... ;-)
    maar Ronald is beschermd door een prachtige hoed!!!! ongelooflijk die oranje-gekte!!!
    grtz,
    charlotte