In to the wild - Reisverslag uit Banff, Canada van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu In to the wild - Reisverslag uit Banff, Canada van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

In to the wild

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

10 Juli 2019 | Canada, Banff

Maandag 8 juli: we worden naar het begin van de trekking gebracht in Kootenay National Park. We zijn met zijn achten: 3 Amerikanen, 2 Canadezen, 1 Engelse en 2 Nederlanders. Vandaag flink omhoog en weer omlaag, etc. Het is een mooie tocht, met meren, bergen met sneeuw, mooie bloemen en veel wildlife. We zagen al een zwarte beer (Ronald vanuit de auto), herten, prairiehonden, een wolf, marmot, berggeit, chipmunk (hamster),...na een lange dag komen we rond half 6 aan op de kampeerplaats. Ondanks de slechte weersvoorspellingen blijft het droog en hebben we juist geregeld zon. Niet klagen dus! Kort bij de tenten is een voetafdruk van een cougar (poema). Voordat we gaan slapen komt het alarmerende bericht dat er verse berenpoep midden in ons kampement ligt. Spannend!

Dinsdag 9 juli: gelukkig geen bezoek gehad van wilde dieren en best goed geslapen. Wel vrij koud, maar gelukkig genoeg om aan te trekken. Deze dag is echt prachtig. We hebben heerlijk zonnig weer en passeren prachtige meren, waarin de bergen weerspiegelen. We zien weer allerlei dieren. Steken verschillende stroompjes over. Om over de pas te komen moeten we door de sneeuw. De kampeerplaats waar we aankomen is heel groot met 20 kampeerplaatsen. We moeten nog flink lopen voor de wc en voor de plek waar we eten. En nooit vergeten je bearspray mee te nemen!

We zitten inmiddels een dagje verder maar hebben nu ff WiFi dus ik zet ‘m er snel op!

Lieve groetjes,

Ronald & Hilde

• 11 Juli 2019 - 06:50

Lily:

Nou nou, het is weer een spannende reis die jullie maken. Ik kan me voorstellen dat je niet graag oog in oog met een beer of een poema wilt komen te staan maar op mij maakte de foto van het vosje de meeste indruk...….Zo mooooooi, zo liehief. Maar ik zit dan ook veilig in Nederland achter de computer...………
    Geniet ervan!
    liefs Lily