Tofino & Vancouver Island - Reisverslag uit Tofino, Canada van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Tofino & Vancouver Island - Reisverslag uit Tofino, Canada van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Tofino & Vancouver Island

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

28 Juli 2019 | Canada, Tofino

Hi folks,

Vrij 26 juli, we vliegen van Powell River naar Vancouver en dan door naar Tofino. We zijn vroeg en zien heel veel mensen inchecken (inclusief een hondje in een bench). En ja hoor....twee mensen kunnen niet mee. Zijn er vrijwilligers?! Natuurlijk niet! Dan worden er twee mensen uit gepikt. Die kunnen pas morgen vliegen want alle toestellen zitten vol. Nog nooit zo blij geweest om te kunnen instappen! k

Door alle gedoe komen we met vertraging aan in Vancouver, maar onze vlucht naar Tofino heeft ook vertraging. Dit is relatief een groot toestel voor 16 personen. Wat een service voor een vlucht van 40 minuten: 2x water en een snack. Bijna net zo veel als KLM in 9 uur!

In Tofino hebben we een heel leuk blauw huisje, aan de rand van het centrum. Na een beetje uitgepakt te hebben gaan we richting dorpje. We boeken ‘whale watching’ voor morgenmiddag, maar dan gaat het steeds harder regenen. Even schuilen bij ‘Shelter’ met een glaasje wijn bij de haard. Helaas...het gaat steeds harder regenen, dus blijven we maar eten! Geen straf!

Za 27 juli: ik ben jarig!! We slapen lekker uit, ontbijtje in de zon en lekker appjes en zo bekijken

‘S middags gaan we whale watching. We hebben het beste plekje voorop. Zoals altijd is het even zoeken om een walvis te vinden, maar uiteindelijk zien we een (jonge) grijze walvis. Zien is makkelijker dan fotograferen...we zien ook nog zeehonden, zeeleeuwen, zee-otters en heel veel arenden (bald eagles). Geslaagd, dus, hoewel wij eigenlijk gehoopt hadden op meer (orka’s/bultrugwalvissen) na alle dieren in Nieuw-Zeeland. Verwende toeristen!

‘S Avonds eten we heerlijk krab op terras. Heerlijk!!

Een geslaagde verjaardag!

Zo 28 juli: vandaag gaan we fietsen huren en fietsen we zo’n 20 km naar het Pacific Rim NP. Dat is een regenwoud aan de kust. En wat een kust!! Oneindige stranden! Er wordt volop gesurfd. Voor zwemmen is het wel koud en mogelijk ook gevaarlijk, vanwege de onderstroom.

We gaan eerst naar Radar Hill, het hoogste punt van het park. Flink puffen dus (en halverwege stappen we van de fiets).

Hierna bezoeken we long beach. Hilde trekt haar badpak aan, maar gaat toch niet zwemmen, want het is wel erg koud en mogelijk gevaarlijk. Je ziet niemand zwemmen.

Dan fietsen we door naar Combers Beach, waar we naar het strand lopen. Een klein eindje verderop lopen we nog een rainforest trail. Heel mooi gemaakt met plankiers en info. Hierna besluiten we terug te fietsen. Op de heenweg leek het alleen maar berg af, maar uiteindelijk valt het alles mee en zijn we met een uurtje weer bij de fietsverhuur. En net op tijd voor de shuttlebus naar ons huisje.

Lekker even douchen, omkleden en dan ons ‘laatste avondmaal’. We besluiten weer bij Shelter te gaan zitten. Lekker op terras eten we tonijn met een heerlijk Nieuw-Zeelands wijntje. Dan nog een ijsje bij zonsondergang (helaas valt alles tegen na Earnest in Vancouver) en dan zit het er echt bijna op, helaas!

Tot gauw in Nederland!

Groetjes,

Ronald & Hilde

• 29 Juli 2019 - 03:22

Judith:

Zoveel gezien en beleefd en gegeten. Nog gefeliciteerd met je verjaardag Ronald. Goeie reis terug.

• 29 Juli 2019 - 04:19

Charlotte:

Wat een prachtige reis!
    Goede vlucht en dan nagenieten met alle mooie foto's en herinneringen!

• 30 Juli 2019 - 02:33

Viola:

Laatste berichtje, welkom thuis alvast! Hopelijk was er nu geen selectie nodig of jr wel mee mocht! Die tonijn en krab lust ik ook wel;) jullie hebben weer een mooie reis gehad xxx viola

• 30 Juli 2019 - 11:08

Mary:

Mooie verslagen !( wegens eigen vakantie alles in 1 keer gelezen:) )
    Hopen er binnenkort onder het genot van een wijntje nog een keer uitgebreid op terug te komen.
    Hilde, het klopt toch dat jij jarig was? Alsnog van harte gefeliciteerd!
    Wij wensen jullie bij deze alvast een hele goede terugreis toe.

Groetjes uit Mezilesi,
    Mary en Adri