Sunshine Coast Trail - Reisverslag uit Powell River, Canada van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Sunshine Coast Trail - Reisverslag uit Powell River, Canada van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Sunshine Coast Trail

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

25 Juli 2019 | Canada, Powell River

Ma 22 juli: Met de bus, metro en nog een bus reizen we naar het vliegveld (south terminal). Altijd even spannend, maar het lukt weer prima! We hebben een enorm groot toestel :wink:en vliegen in een half uur naar Powell River, prachtig langs de kust. Het is nogal ‘the middle of nowhere’, maar gelukkig biedt een plaatselijke leraar ons een lift aan. We droppen een groot deel van de bagage in het hotel waar we na 3 dagen lopen weer zullen arriveren. Het gaat hier allemaal heel relaxed. Vervolgens moeten we naar het stadje zelf lopen (toch gauw 5 km). Alles gecheckt bij de tourist info, boodschappen gedaan en dan met de taxi naar Lund, aan het eind van de weg. Prachtig plekje aan zee. Genieten met dit mooie weer!

Di 23 juli We hebben om 9.45 uur de watertaxi naar het begin van de trail (Sarah Point). Helaas beginnen we iets te enthousiast...we lopen naar de parkeerplaats in plaats van de goede kant op. Tweede poging gaat beter! Het pad gaat flink op en neer, grotendeels door het bos. Het bos is sprookjesachtig met veel mos en varens. Er zitten beren (gezien de poep op het pad) maar we zien ze niet. Anderen zien 2 zwarte beren slapen in de varens. We zien nog wel spechten, Na 12 km komen we bij een meer (Wednesdaylake), waar we lekker gaan zwemmen. Het is warm om te lopen, ondanks de schaduw van het bos. De hut (Manzanita bluff) volgt op 16 km. We hebben een prachtig uitzicht op de zee. De slaapzolder delen we met 2 meisjes die de hele trail gaan lopen. 2 andere stellen zetten de tent op. Lekker rustig dus! De bovenverdieping wordt afgesloten met een luik tegen de beren.

Woe 24 juli Al met al slapen we helemaal niet rustig, want er zitten muizen. Niet fijn, als je op de grond ligt! Ronald hangt uiteindelijk de rugzakken op en we verplaatsen onze slaapplek naar het midden. WIJ hebben geen last meer, maar na een tijdje is er veel tumult. Een muis is in de rugzak van één van de meiden gekropen.

Na een gebroken nacht gaan we weer op pad. Het is weer zonnig. Vandaag lopen we weer vooral door het bos. Het is een mooie route. Gelukkig vlakker dan gisteren! Bij elk waterpunt tappen we maar, want gisteren hadden we uiteindelijk veel te weinig gedronken. Eind van de middag lopen we nog even (zonder rugzak) naar een uitkijkpunt: Gibraltarpoint. Rond 17 uur zijn we bij de hut: Rieveley Pond, bij een prachtig meer. We blijken de enigen te zijn. Dat is ook wel apart!

Do 25 juli Deze keer gelukkig geen muizen! Uiteindelijk worden we wakker van andere wandelaars met berenbel die van de hut gebruik maken. Vandaag is het regenachtig, helaas. Gelukkig wordt het ‘s middags weer droog en zonnig. We lopen een mooie route langs verschillende meren, beekjes en watervallen. We zien verschillende slangen en nog een kikker.onderweg. Op het laatst moeten we nog over Powell Mountain. Dat gaat op een gegeven moment steil omhoog. Vervolgens ook weer steil omlaag...de route eindigt bij een Pub. Erg vervelend, natuurlijk! Na een biertje/blikje cider kunnen we de wereld weer aan en lopen verder naar ons hotel. Wat is zo’n douche heerlijk! Tegenover het hotel zit een goed Indiaas restaurant. Smullen! We liggen even bij te komen!!

Groetjes,

Ronald & Hilde

• 26 Juli 2019 - 08:25

Viola:

Wauw, mooi die meren!! En de mosbomen, heel sprookjesachtig.. de muizen helaas dan weer niet haha maar jullie liepen zonder gids denk ik, anders kwam je niet op de parkeerplaats uti haha. We zullen wat warmte naar jullie sturen (normaal is het andersom) liefs Viola

• 26 Juli 2019 - 15:58

Sandra:

Hallo stoere avonturiers, wat zijn jullie toch weer goed bezig in jullie welverdiende vakantie.
    Ik ben wederom mee aan het genieten door jullie ogen, verhalen, foto's, belevenissen en ontdek zodoende Canada met jullie mee. Wat is het daar prachtig! De natuur, (wilde) dieren, steden enz enz. Jullie tripjes, nachtverblijven zijn afwisselend en de huizen zien er leuk uit. De beren zou ik toch wel eng vinden met name in de nacht. Geniet er nog maar veel van! Lieve warme groet, Sandra