Hermitage - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Hermitage - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Hermitage

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

15 September 2012 | Rusland, Sint-Petersburg

Hallo daar!

Nou weet ik niet hoe de Hermitage in Amsterdam is, maar die in St. Petersburg is echt WOW!
Vanmorgen half 9 op, lekker ontbijtje en 10 uur op pad. Het is maar 'n kwartier naar de Hermitage, dus bijtijds wachten in 'n korte rij.
We beginnen met een Engelstalige rondleiding (wel zo handig met al die kamers om een beetje wegwijs te raken),alleen komt de gids niet opdagen. Gelukkig neemt een collega het na een tijdje over en kunnen we eindelijk beginnen.
Alleen al het Winterpaleis is de moeite met al zijn prachtige praalvertrekken. En dan nog al die kunst....pfffff wat een rijkdom! In de tour zien we vooral de paleizen en een paar highlights. Daarna gaan we zelf uitgebreid genieten van o. A. Monet, van Gogh, Rembrandt (24 stuks wow!), da Vinci, Rubens.....kortom wat was er niet?! OK, slechts 1 matige Michelangelo, maar verder mag je echt niet klagen! Tussendoor een koffiepauze, maar rond half 7 konden we niet meer: hoofd vol, buik leeg! Dus maar langzaamaan naar buiten met een goed voornemen: nu toch echt in 2013 het Rijksmuseum (laatste tijd heel veel musea gehad behalve ons 'eigen' ). Trouwens heel handig: had 'n speciale App van de Hermitage gedownload. Zo viel er onderweg veel te lezen over de kunstwerken en de verschillende ruimtes. Bovendien kun je veel kunstwerken ( nou, foto's ervan) doorsturen per mail.
Nu zitten bij 'de idioot' weer overheerlijk te smullen. Vooraf hadden we bospaddestoelen tagliatelle/kaasenvelop en als hoofdgerecht forel/soort paddestoelenrosti. Uiteraard met 'n lekker wijntje. Niet verkeerd hier!
Eerlijk gezegd kunnen we niks negatiefs verzinnen over St. Petersburg...,prachtige stad, vriendelijke mensen, heerlijk eten, geweldig hotel. Ik zou zeggen: ga ook!!!!

Lieve groetjes,
Ronald&Hilde

Ps: nog geen drup regen gehad en morgen voorspellen ze mooi weer!

• 15 September 2012 - 19:08

Mam En Pap , Itteren.:

Hallo Hildegard en Ronald.
    We zien het is vollop genieten daar in Petersburg!!! Heel fijn voor jullie we lezen jullie verhaal en zien dan later nog de fotos. Het blijft zo ook voor ons interessant. Nog een fijne dag morgen en een goede reis terug. Groetjes Mam en Pap xxx.

• 15 September 2012 - 20:25

Marie-Louise :

Mooi, hè! Na een dag rondlopen ben je helemaal op en je hebt niet eens alles gezien. Jullie hebben echt wel geluk met het weer, maar als je in de hermitage bent dan maakt het ook niet uit of t regent. Heet dat restaurant "de idioot"? Grappig! Ik mag hopen dat het idioot lekker is!
    Geniet ook nog van die laatste dag. En misschien wel handig om ook een flinke fles tax-free drank te hopen zodat je geen last hebt van vervelende Russen die naar Amsterdam gaan. Laten we hopen dat dat ook nog meevalt.
    Veel plezier
    Groetjes: Marie Louise Jan Charlotte en Sophie

• 16 September 2012 - 10:58

Angela Hoogesteger:

Ha Ronald en Hilde,

Leuk om jullie ook tijdens deze korte trip te kunnen volgen. Zo te lezen genieten jullie er lekker van, leuk hoor!
    Fijn dat de Russen daar wel aardig zijn! Haha..
    Genietse nog even van en tot volgende week,

Groetjes Angela