Landscape Arch en vele andere - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Landscape Arch en vele andere - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Landscape Arch en vele andere

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

20 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Moab

Howdy folks!

Ja, hij staat gelukkig nog steeds, Landscape Arch (in 1991 is er een heel stuk onder afgebroken) en hij is inderdaad prachtig.
Vandaag hadden we gelukkig prachtig weer: zonnig en 23 graden. Perfect wandelweer dus! We hebben dan ook een grote ronde gelopen langs allerlei verschillende Arches (Devils Garden Trailhead). Mooi, ook de route, hoewel door de regenval van gisteren één passage wel erg lastig werd (je moest nu een gladde grote kei over). Maar het is weer allemaal gelukt!
Hierna hebben we nog een klein rondje gelopen langs Broken Arch (hij staat nog, maar heeft een flinke breuk) en Sand Dune Arch.
Al lopende zag je weer verschillende stadia van arches. Ze ontstaan uit dunne finns. Heel, heel langzaam verweert dan de onderkant. Ook natuurlijk prachtige panorama's en vergezichten gezien. Echt mooi hier!
Aan het eind van de dag waren we nog even het stadje in. We wilden graag een rafttocht reserveren voor morgenochtend, maar helaas....vol! Gelukkig hadden ze wel leuke shirts in de aanbieding, dus we waren niet voor niks gekomen.
Nou moesten we wel snel iets anders voor morgen verzinnen. We zijn eruit: we rijden naar de noordkant van Zion en gaan daar nog de middag wandelen (Kolob Canyon). Dan overnachten we daar in de buurt en dan is het donderdag niet meer zo ver naar Las Vegas. Gisteren hebben we kaartjes gereserveerd voor Cirque du Soleil ("O" in de Bellagio), dus dat is in elk geval een mooie afsluiting! Dat was het weer zo'n beetje voor nu....

Heel veel groetjes weer!
Ronald&Hildexxxx

• 20 Oktober 2010 - 06:13

Ineke:

Elke morgen is het weer een feest om mijn computer op te starten en dan eerst naar jullie verhaal en foto's te kijken. Veel plezier verder en een klein knuffeltje van Farrah voor jullie, want ze heeft er niet veel meer ik krijg ze namelijk allemaal.

• 20 Oktober 2010 - 07:49

Charlotte:

Ik heb weer met veel plezier jullie berichtje gelezen. Vanmorgen om 6.30 uur al, alleen te druk om te reageren. Wat een prachtige foto's hebben jullie weer gemaakt. En zo herkenbaar!!! Eergisteren was oma Jessy jarig en toen zei mama dat bij haar de herinneringen van 10 jaar geleden weer boven komen. En dat heb ik dus ook. Maar dat is tegelijkertijd ook heel erg leuk!!! We hebben daar een hele mooie leuke tijd gehad. Mama mag zich inmiddels langzaam gaan voorbereiden op Vietnam, die zet ik zondag op de trein naar Amsterdam. Veel plezier nog in Zion!!!

Groetjes Charlotte

• 20 Oktober 2010 - 09:38

Viola:

Gelukkig hij staat er nog!! Nu weet ik alleen niet wat wij daar nog gezien hebben... maar we hebben niet zo eng over rotsen gelopen!
    Met cirque du soleil heb je zeker een mooie afsluiting.. helaas zit het er dan ook weer bijna op. Maar inderdaad zoals Char zegt, dan reizen we gewoon verder naar Azie en gaan we die avonturen mee beleven ;)
    xxxx Viola

• 20 Oktober 2010 - 10:34

Pap En Mam.:

Goede morgen allebei. We wensen jullie het allerbeste voor vandag. Geniet maar lekker van de wandelingen en de Zon!Groetjes Mam en Pap.xxxx

• 20 Oktober 2010 - 11:08

Clienten Van ACO:

Hoi Hilde en Ronald,
    Vanmorgen met de afasiegroep en verleden week met communicatie activiteit naar jullie foto's en riesverhalen gekeken. Men vond het geweldig om te zien.Soms ook eng oa die spin,maar ook het beklimmen van sommige rotsen erg smal!We hebben bedacht dat jullie volgend jaar maar weer zo'n mooie reis moeten maken, tja dan hebben wij ook wat he!Van ons allemaal de groetjes en veel plezier (nog even niet aan denken)maar alvast een fijne terugreis Clienten en Sandra

• 20 Oktober 2010 - 13:33

Marie-Louise:

Héél herkenbaar, die foto's!! Goed te weten dat de Landscape Arch nog steeds in tact is.
    Geniet van de laatste dagen en de laatste wandeling in ZION!
    Veel plezier,
    Marie-Louise

• 20 Oktober 2010 - 13:40

Stance:

Nog een mooie wandeling, dan een mooie afsluiting in Las Vegas, wat een prachtige vakantieverhalen!
    Ik wens jullie een behouden terugreis!
    Stance

• 20 Oktober 2010 - 20:18

Stijntje:

Hoi Hilde en Ronald,
    Wat een prachtig gebied met de Arches!!
    Ik wens jullie veel plezier bij Cirque du Soleil en alvast een hele goede terugreis !
    Groeten, Stijntje.