Fly like an eagle - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Fly like an eagle - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Fly like an eagle

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

11 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hi there folks in Holland and Belgium!

Hoe is het bij jullie?! Hier is het meer dan OK! We hebben er een toeristisch dagje Grand Canyon op zitten.
Vandaag een beetje uitgeslapen, heerlijk ontbijt (zodanig dat we de rest van de dag niet gegeten hebben! Je kunt hier o.a. zelf wafels bakken. En dan met vers fruit....mjammie!) en rond 10 uur op pad. Om 12 uur hadden we onze helicoptervlucht. We hadden maar gelijk de uitgebreide vlucht genomen. Jongens wat was dat GAAF! Ik heb zelden zoiets moois beleefd! Echt geweldig! We mochten lekker voorin zitten, dus we hadden superzicht. Lekker muziekje op de koptelefoon en genieten maar! Ws. ook weer niet zo geschikt voor mensen met hoogtevrees....Dan zie je pas hoe enorm uitgestrekt de Grand Canyon is. Adembenemend mooi!
Hierna zijn we doorgereden naar het infocenter/Imax-theater en hebben we de film over de Grand Canyon gezien: over leven in de Canyon en hoe hij langzaam maar zeker ontdekt is. Uiteraard met prachtige beelden. Mooi, mooi , mooi!
Hierna zijn we het park in gereden en hebben we bij verschillende uitzichtpunten gekeken. Het is steeds weer anders. We hadden ook geluk met de beestjes vandaag: een leuke eekhoorn gezien, een condor (helaas waren we te laat voor de foto, maar toch...), herten en heel veel elk (grote herten, deze vanuit de bus dus ook niet op de foto). We wilden graag naar Hopi-point, maar daar kon je alleen met de shutlebus komen. Helaas moest je daar een tijdje voor wachten, maar goed. We raakten in gesprek met de mensen voor ons en die vertelden ons dat ze speciaal voor de zonsondergang bij Hopipoint gingen. Dus besloten wij om dat ook maar af te wachten (was toch al half 5 eer we er waren). Het was zeker mooi, maar niet de mooiste zonsondergang ooit (maar wij raken ondertussen natuurlijk lelijk verwend!). Hierna weer op de bus terug naar Grand Canyon Village en in het donker terug naar Flagstaff. Daar hebben we heerlijk paella gegeten in een gezellig restaurant en nu zit ik dus weer achter de laptop.
Morgen gaan we dan echt weer op pad, naar Zion. De Grand Canyon was in elk geval geweldig! Niet voor niets een wereldwonder!
Zoals jullie gewend zijn: we houden jullie op de hoogte!

Heel veel xxxx en liefs,
Ronald en Hilde

PS Ik zit nu al anderhalf uur te rommelen, maar het lukt niet om de foto's te uploaden....sorry! Probeer het morgen weer. Leuk gevolg van lang online zijn was wel, dat ik net effe gezellig kon skypen met Ineke en onze Farrah weer even heb gezien!! Ga nu eindelijk slapen!
PS2 Zoals jullie zien is het inmiddels gelukt!

• 11 Oktober 2010 - 07:33

Viola:

Ik had niet anders verwacht dan dat zo'n vlucht adembenemend zou zijn!!!! Super!! Geniet maar lekker verder :D xxxx Viola

• 11 Oktober 2010 - 15:17

Viola:

Namens opa en oma: Viola heeft het berichtje voorgelezen, want wij hebben een internet storing! Hopelijk is die snel opgelost!!

• 11 Oktober 2010 - 16:52

Judith:

Hoi Hilde en Ronald!
    WOW wat een mooie foto's zeg! Als ik dat zo zie gaat het bij mij kriebelen daar ook eens een kijkje te gaan nemen tijdens een eventuele volgende reis! PRACH-TIG!! Have fun in Zion en veel groetjes!

• 11 Oktober 2010 - 16:59

Marie-Louise:

Jaaaa!!! zo herken ik de Grand Canyon weer helemaal. SCHITTEREND!!!
    Het lijkt me helemaal geweldig om dat van boven te zien, dat geeft nog een betere indruk van het geheel en zijn grootte.
    Nu dus naar Zion: ook heel erg mooi, maar weer heel anders. Waarschijnlijk zie je daar nog meer dieren.
    Denk dan maar gewoon aan het Limburgs: u deer. Die zijn daar genoeg.
    Zo te lezen is jullie reis nu al meer dan geslaagd en je bent net over de helft!
    Hilde je bent niet de enigste die met de computer aan het rommelen is. Hier dus ook geen internet (alle KPN-klanten?). Nu gelukkig weer wel.
    Weer fantastische foto's.
    Enjoy it!
    Marie-Louise

• 11 Oktober 2010 - 17:03

Charlotte:

Ik zie dat het dan toch nog gelukt is met de foto's. Mooi hoor, wat een plaatjes! Die hertjes ga je nog veel zien in Zion en dan weer een anekdote van pap: In een bus vol Amerikanen zeggen "Kiek 'n deer". Al die Amerikanen sprongen dan op en hij bedoelde een eekhoorn of een vogeltje, maar geen hert in velden of wegen te bekennen hahaha. Er is een landelijke storing bij KPN. Mama had ook geen internet.
    Hier was het weer een normale drukke werkdag, maar wel een met positief nieuws. Wat het is gaan jullie nog horen als het definitief rond is. Ik ga rustig aan doen, heb een allergische reactie (urticaria) met erge gewrichtspijn in mijn handen. Dus genoeg gecomputerd!

Groetjes Charlotte

• 11 Oktober 2010 - 19:33

Pap En Mam.:

Ja hier zijn wij eindelijk naar de computerstornis. Maar wij kunnen nu nog weer genieten van de zo mooie fotos en verhale! Viola heeft het ons een beetje al vertelt. We wensen jullie nog heel veel leuke vakantiedagen toe. Lieve groetjes Mam en Pap.

• 12 Oktober 2010 - 13:14

Marijke:

Nogmaals een feest van herkenning waar jullie allemaal zijn.In Zion kun je heel ver de canyon inlopen tot waar die heel nauw is.
    Geniet nog maar heeeeeel veeeeel.
    Groetjes!!!