Kabab Creek Wilderniss - prachtig! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Kabab Creek Wilderniss - prachtig! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Kabab Creek Wilderniss - prachtig!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

10 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hallo allemaal!

Dank jullie wel voor het duimen want het heeft goed geholpen!
Woensdag zijn we weer om 5 uur opgestaan, in de hoop om nu echt te kunnen vertrekken. Half 6 kwam Matthew (onze gids) en hij had besloten om het er maar op te wagen. Onderweg hadden we niet het fraaiste weer: regen en kkkkkoud (tot 2 graden, met sneeuw op de grond). eenmaal bij het startpunt van de wandeling leek het al wat op te klaren en eer we echt op gang waren kwam er zelfs een mager zonnetje bij. Uiteindelijk hebben we 4 dagen onder een blauwe lucht, in de brandende zon gelopen! De eerste dag daalden we snel af. Toen kwamen we bij een bron met wandschilderingen van de Anastasi-indianen. Apart! Hierna ging het geleidelijk omlaag naar onze kampplaats: een mooi vlak stukje voor de tent en een overhangende rots om te zitten. En wat hier zo bijzonder is: er zijn verder geen andere mensen. Je bent gewoon met z'n drieën in de wildernis! Er zitten dus wel allerlei wilde dieren (mountainlion=poema, wel sporen van gezien, maar het beest zelf niet, coyotes, sporen gezien en gehoord 's nachts, bighorns) maar daar hoef je niet bang voor te zijn. En 's nachts heb je ongelooflijk veel sterren (we hebben er veel naar gekeken, maar ik weet niet zeker of Ronald nog aan zijn lieve collega's heeft gedacht!). Omdat het al snel donker is, ga je vroeg slapen en de volgende ochtend weer vroeg op pad. Matthew zorgde heel goed voor ons. Hij wist ook veel van gesteentes en dieren af, dus dat is plezierig! De tweede dag deden we zo'n beetje het programma van twee dagen. We daalden nog een stuk af (één deel was even lastig, maar met twee behulpzame mannen lukte dat ook prima!) en toen lieten we onze rugzak staan. Hierna liepen we verder door heel nauwe canyons. Prachtig! Na een tijdje weer terug naar de rugzak en verder naar de overnachtingsplaats. Onderweg passeerden we prachtige 'badkuipen' dus op een gegeven moment zijn we heerlijk in bad gegaan (koud, maar zeer verfrissend!). Nu sliepen we onder eenzelfde 'overkapping', deze keer met wandschilderingen. Nou, zo'n uitzicht heb ik normaal niet vanuit mijn bed! Geweldig!
De derde dag liepen we verder omhoog door de bedding (we volgden deze steeds, meestal was hij (bijna) droog), op zoek naar een pad omhoog. Na een hele tijd lopen zijn we maar omgedraaid, want we konden het niet vinden. Gelukkig, uiteindelijk, stond er een bord en gingen we steil omhoog tot bovenop de canyon. Dat gaf weer een heel ander (prachtig) gezicht! Via een bocht keerden we weer terug naar onze eerste overnachtingsplaats. Vandaag liepen we terug naar het beginpunt. Het was een unieke ervaring. Prachtig, puur natuur! Zeer geslaagd dankzij onze geweldige gids en natuurlijk het mooie weer! We waren precies op het goede moment vertrokken want eerder had het hier (letterlijk) gespoeld. Het kan in dit gebied erg tekeer gaan en dan is het gevaarlijk. Beter dus maar om met deskundige begeleiding op pad te gaan. Bij terugkomst hoorden we trouwens dat er hier in Flagstaff een tornado was! Gek weertje, hoor!
We hebben besloten om nog een extra dag te blijven. Morgen gaan we een helikoptervlucht (!!!) maken over de Grand Canyon. Daarna gaan we ws. nog naar de IMAX-film (net als in het Omniversum) van de Grand Canyon kijken.
Kortom: The Grand Canyon is really amazing!!!!

Heel veel liefs, Ronald en Hildexxxx

• 10 Oktober 2010 - 06:27

Pap En Mam:

Goede morgen Hildegard en Ronald. Nu hebben jullie ons echt verrast! We hadden nog geen bericht verwacht. En wij spannend lezen wat een belevenis heel mooi. En wat voor mooie fotos! Geniet maar verder van jullie vakantie en we wensen jullie goed weer daarbij! Heel lieve zondagsgroetjes Mam en Pap.

• 10 Oktober 2010 - 07:30

Viola:

Woooow dat ziet er heeel bijzonder uit!!! Gelukkig dat de gids het erop wilde wagen en dat het weer ook nog mooi was, want dit had je toch niet willen missen! Super stoer die wandeling... en knap hoor Hilde met die rugzak!! Bleef de gids bij jullie of rende die ook vooruit ;)
    xxxx Viola

• 10 Oktober 2010 - 07:46

Marga:

Wat geweldig mooi zeg daar!! Ben echt blij voor jullie dat de hike is doorgegaan, dit had je echt niet willen missen. Nu nog de helicoptervlucht, dat is denk ik ook geweldig. Hilde, ik zie wel dat mijn hoogtevrees niet echt handig is in de canyon. Knap hoor. Have al lot of fun verder!

Greetings,
    Marga

• 10 Oktober 2010 - 09:14

Charlotte:

WAUW! Amazing!!! Gelukkig hebben jullie toch nog mooi weer voor een hike gehad. Het ziet er prachtig uit en gedurfd!! Wat betreft de coyotes die heb ik bij de Escalantes Staircases geloof ik gehoord. Ik vind het wel stoer in een tentje kamperen tussen de Cougars!
    Geniet van de helicoptervlucht!!

Groetjes Charlotte

• 10 Oktober 2010 - 09:57

Ineke:

Wat ziet het er schitterend uit en uit je verhaal op te maken ook enorm genoten, veel plezier verder met de helicoptervlucht.(dat zal ook wel verschrikkelijk mooi zijn). Wij en Farrah hebben het ook naar ons zin, ze speelt lekker met Djaga en Flynn het gaat super goed.

• 10 Oktober 2010 - 10:02

Marie-Louise:

Fantastisch dat het toch gelukt is en ook nog met zo'n schitterend weer!
    Had ook al gehoord dat het er behoorlijk kan spoken, dus gelukkig dat jullie een goede gids hadden.
    Wat een geweldige ervaring die tocht! Al weet ik niet of ik het gedurfd zou hebben, als ik die foto's zie....
    Hier hebben we nu ook heerlijke, zonnige en warme dagen. Een mooie nazomer. Dus nog even genieten van het vrije weekend.
    Genieten jullie ook verder van de geweldige natuur in The States!
    Marie-Louise

• 10 Oktober 2010 - 10:22

Ome Cees:

Wat een mooie natuur, puurnatuur, ook in jullie eigen badkuip. Geweldig. Is het niet te gevaarlijhk op die rotsen? Groetjes Ome Cees

• 10 Oktober 2010 - 13:59

Eline EnMarlies:

Wat een ervaring ! Geweldig !

• 11 Oktober 2010 - 04:37

Stance:

dag Hilde en Ronald,
    Dit lijkt me een geweldige ervaring, zo in de grootste natuur! Wij hebben alleen bovenaan de rim gestaan en dat was al geweldig. Ben benieuwd naar jullie volgend avontuur!
    Stance