Icefield Parkway - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Icefield Parkway - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Icefield Parkway

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

17 Juli 2019 | Canada, Jasper Park Lodge

Hi folks,

Vandaag zijn we van Lake Louise naar Jasper gereden over de Icefields Parkway, één van de mooiste routes in Noord-Amerika. Helaas is het regenachtig, dus minder fotogeniek dan met de zon. We rijden op ons gemak en stappen geregeld uit om rond te kijken, te wandelen en foto’s te maken. Peyto Lake is ongelooflijk blauw. Mistaya canyon is ruig en wild. Bij Saskatchewan crossing gaan we lunchen: een lekkere pittige chili. We rijden door naar de Columbia Icefield. Het info centrum is boeiend, met een mooie film over Jasper Nationaal Park. Helaas is het weer op zijn slechts...we maken foto’s van de indrukwekkende gletsjers en kruipen gauw weer in de auto. We lijken wel Japanners! Ietsje verderop klaart het gelukkig op en genieten we van een waterval: Tangle Creek en de Sunwapta river. En dan EINDELIJK: een beer! Verkeersopstopping want er loopt een zwarte beer! Uiteraard gaat onze auto ook aan de kant, want we willen wel een foto maken. Gelukt! Verderop zien we nog een Elk met 2 kleintjes en ‘s avonds weer 2x een zwarte beer. YES!Onderweg naar Jasper valt op hoeveel naaldbomen er bruin kleuren. Ook hier sterven de bossen massaal door de dennenscheerder. Net als in de Harz, waar we pas waren. Heel triest om te zien.

We hebben een heel leuk huisje (ice house) buiten Jasper. Helemaal tevreden!

Groetjes,

Ronald & Hilde

• 18 Juli 2019 - 07:41

Marie-Louise:

Yes!!! Gelukt! En dan meteen een paar beren. Kippenvelmoment, toch? Al weet ik dan niet of het van het genieten of van de angst is. Jammer dat het slecht weer is. Gelukkig hebben jullie al heel veel mooie dingen gezien en ik vind de foto's er echt niet minder om: Prachtig weer!!!
    Geniet lekker verder van alle moois!

• 18 Juli 2019 - 17:41

Charlotte:

Wat is het magisch als je de eerste beer ziet!!! Supercool! Ik kan me die files ook nog goed herinneren. Bij het zoveelste hert, keken we snel en reden we verder

• 18 Juli 2019 - 18:46

Dini: