Sydney: a day at the Beach - a night at the Opera - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Sydney: a day at the Beach - a night at the Opera - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Sydney: a day at the Beach - a night at the Opera

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

18 November 2015 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Terwijl ik dit typ, zitten we alweer op het vliegveld en moeten we bijna afscheid nemen van Sydney. Maar we komen graag nog eens terug (na ons pensioen, vrees ik).
Gisteren hadden we weer lekker weertje: 25 graden en zon, dus perfect weer voor het strand! We gingen met de Ferry over naar Manly. Een prachtig tochtje langs de Harbour bridge en the Opera House (blijft mooi...). Manly is een badplaats met boulevard en een prachtig zandstrand. Het is populair bij de surfers, dankzij de hoge golven. Nou die hebben we gevoeld! Je kon je echt niet staande houden, maar het water was warm, dus heerlijk om je omver te laten blazen! Nadat we weer opgedroogd waren (en verbrand, want het zonnetje brandt hier vreselijk) gingen we weer op het gemakje terug, maar uiteraard moesten we eerst even een ijsje eten. Alleen erg moeilijk kiezen met zo veel lekkere smaken!
Eenmaal terug in Sydney hopten we over op de boot naar Watson Bay. Dat was een heel ander kaliber: vol gas erop, dus kleddernat! Watson Bay is heel anders dan Manly. Het is een Nationaal park, met authentieke huizen en een prachtige rotskust. Helaas wordt schijnbaar niet iedereen zo blij van het uitzicht, want om de paar meter staan borden dat je beter een noodnummer kan bellen als je het niet meer ziet zitten!
Na genoten te hebben van de mooie kust gingen we weer terug naar Sydney om een beetje op te doffen (nou....zo veel bijzonders zit niet in de rugzak) voor the Opera House. We hadden eerst een diner, lekker buiten, met Austealische oesters en Australische wijn. Mmmmmmm! En toen de voorstelling: Velvet. Nou zoiets hebben we nog nooit gezien! Het was echt genieten vanaf het eerste moment. Swingende discomuziek uit onze jeugd (Donna Summer, Boogie Wonderland, It's raining man, etc.) en een supergave show met acrobatiek, zang, dans, ja zelfs striptease! Zelden zo gelachen!! En dat in the Opera House - wie had dat gedacht! Na de voorstelling nog genoten van Sydney by night en even geluisterd naar het concert dat buiten aan de gang was.
Vandaag is het bloedheet: 33 graden! En er komt een hittegolf, dus gaan we maar afkoelen in Nieuw-Zeeland...zal een shock geven! Vanmorgen hadden we nog een prachtige rondleiding in the Opera House (sorry, wordt misschien saai, maar is echt super!). Zo kwamen we in verschillende concertzalen en kregen het verhaal te horen. Het is echt een heel bijzonder gebouw. Toen we buiten kwamen zagen we ook nog die Oostenrijkse 'vrouw met baard' (Conchita Wurst) ja, het kan hier allemaal! Maar helaas....we moeten verder.
Bye Sydney - hello Auckland!! More adventures to come....
Liefs, Ronald en Hilde

• 18 November 2015 - 11:31

K.Dolmans:

Hallo Hildegard en Ronald, Wat een verhaale allemal ! Heel interessant om te lezen!! En nu weer verder in Nieuw Zeeland!! Prachtige fotos ook!! Groetjes xxx

• 18 November 2015 - 18:44

Marie-Louise:

Heerlijk, het idee dat jullie daar zomer hebben. Mooie stad!
    XXX Marie-Louise

• 19 November 2015 - 07:12

Charlotte :

Super om te lezen weer! Hopelijk hebben jullie in NZ ook nog beetje mooi weer. Hier nog steeds storm....