dolfijnen!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu dolfijnen!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

dolfijnen!!!!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

13 November 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora!

Oftewel hallo allemaal! Vervolg van onze soap!! Mooi vermaak op storm- en regenachtige dagen! Maar heel leuk om ook jullie berichtjes te lezen!

Jullie zijn schatten, dat je inderdaad het slechte weer bij je hebt gehouden! Toen we gisteren opstonden was het bewolkt maar droog. Wat doen we?! Toch maar met de boot, want we willen zo graag!! Maar helaas...eenmaal op de boot begint het te spoelen van de regen....maar gelukkig weer een tijdje later stopt de regen en zegt de schipper dat een vissersboot dolfijnen heeft gezien in de baai. YES!! En al snel zien we vinnen. Iedereen in rep en roer, natuurlijk! Nou het was in een woord geweldig! Er waren echt heel veel dolfijnen, je wist niet waar je moest kijken. Ze zwommen met de boot mee, vlak onder je neus. GEWELDIG! Je kon ze bijna aanraken. Ze speelden met elkaar en sprongen in de lucht, het dolfinarium was er niks bij (hoewel ik daar eerlijk gezegd nog nooit geweest ben). Echt kicken dus! Onze dag kon al niet meer stuk. Na een hele tijd van de dolfijnen genoten te hebben, voeren we verder naar de "Hole in the rock". Daar lag ook nog een rob te zonnen, want inmiddels was de zon doorgekomen. Ook zagen we heel veel Jan van Genten, als meeuwen zo dichtbij. Voor de lunch werden we op een eiland "gedropt". Je kon daar omhoog lopen en dan had je prachtig uitzicht op de baai en allerlei eilandjes. We zijn daar boven lekker onze lunch gaan eten. En er gingen steeds meer kledingstukken uit (we hebben het netjes gehouden hoor!) want het was hartstikke heet! Ik ben zelfs een beetje verbrand....Na de lunch voeren we weer terug. Een aantal mensen ging nog waterhappen in een net naast de boot, maar die behoefte hadden we niet!
Nou, het was dus een zeer geslaagde dag! En voor 's avonds stond een Maori-info-show op het programma. Er werd gedanst en gezongen en ondertussen de geschiedenis van de Nieuw-Zeelandse bevolking verteld en uitgebeeld. Heel mooi!
Vandaag zijn we met de bus naar Auckland gegaan. We waren goed duf en hebben bijna de hele reis geslapen! Maar ja, dat kan gelukkig in de bus!
Bij aankomst een misverstand in de hostel, maar goed...dat is weer opgelost dus we kunnen straks (hopelijk) heerlijk slapen. We zijn een beetje door de stad en de haven gewandeld (het is hier niet zo groot) en hebben het Maritiem Museum bekeken. Nu dus weer effe internetten en straks lekker eten. Dat is hier niet moeilijk!!!
Jullie lezen het: het leven hier "down under" is best goed!! Vandaag ook heel lekker weer, alleen veel wind in Auckland en ondertussen motregen. Morgen stappen we op de bus naar National Park. En we verzoeken jullie het slechte weer nog even bij je te houden (sorry) want overmorgen willen we zo heel graag de Tongariro Crossing lopen en dan kunnen we geen slecht weer gebruiken!!!
Oh ja, iets vergeten...we mochten niet zwemmen met de dolfijnen omdat ze jonkies hadden...wel jammer maar begrijpelijk!
Nou we gaan er weer (hopelijk) foto's bij zetten en dan nog even onze mail lezen, want we hebben nu 2 uur internettijd!

Voor jullie heel veel groetjes en liefs! Gezellig, dat jullie ook meereizen!!

Ronald en Hilde

• 13 November 2007 - 06:59

Judith:

Van harte heb ik meegenoten en ik voel de zon (in gedachten helaas). Geweldig die dolfijnen.
    Wees gerust, het slechte weer zit aan deze kant dus jullie houden het vast wel droog.

Groetjes,
    Judith

• 13 November 2007 - 07:15

Charlotte:

Wauw wat een mooie foto's!! Kon het niet laten om even snel voordat ik naar school ga mn mail te checken. Wat een verrassing dat jullie gisteren met oma en opa konden bellen!! Echt heel erg leuk. En dat voor zo weinig geld. Ik ga snel mn tas pakken anders kom ik te laat. Heb presentatie :(.

Groetjes Charlotte

• 13 November 2007 - 07:23

Nienke:

Hej jullie,
    Wat mooi om te horen. balen dat jullie niet met de dolfijnen konden zwemmen. Misschien ergens op het zuidereiland??? Kaikoura of Akaroa, daar kan het ook!
    Veel plezier en wandelse!
    Groeten van alle clienten en van mij!
    Nienke

• 13 November 2007 - 08:34

Marie-Louise:

FANTATISCH!!

• 13 November 2007 - 08:50

Lily:

Wat!!!! Alweer het slechte weer hier houden!?! Nou, gelukkig voor jullie hoeven we daar geen moeite voor te doen. Hahah.Nee hoor, het is jullie allemaal van harte gegund! Gelukkig kon het dolfijnen-ritje doorgaan. Veel plezier nog!

• 13 November 2007 - 09:15

Ineke:

Hallo, ik ben blij dat jullie zo enorm genieten en het ziet er fantastisch mooi uit. We genieten met jullie mee super.
    Hier genieten wij ook hoor !
    Volgens mij is Farrah geen Bearded maar een kruising van een jachthond en een pitbull, het gaat super goed met haar.

een knuffel van ons en van Farrah en Bundy

• 13 November 2007 - 10:01

Mam En Pap:

bedank nog voor het telefoontje.Wat een verrassing!Heel veel groetjes nog.

• 13 November 2007 - 10:24

Mariette.:

Gaaf!!!

• 13 November 2007 - 13:41

Marlies En Eline:

Wat is het daar prachtig!
    Eline vond de dolfijnen geweldig.
    Leuk om zo met jullie te kunnen meegenieten.

groetjes Eline en Marlies.

• 14 November 2007 - 08:30

Antine:

Hoi samen...vandaag in de kou naar school gefietst, geen dolfijn gezien gelukkig anders gaat het niet goed met me ! Leuk om jullie verslag te lezen en p die manier mee te reizen..hier en daar ook wel wat herkenning natuurlijk. Het is geweldig dolfijnen te zien spelen en dat wauw gevoel had ik vooral met walvissen , misschien omdat ze zo groot zijn.. Geniet lekker verder, wij duiken straks in de leerlingbesprkingen !

• 14 November 2007 - 10:47

Fleur:

hee avonturiers!!!
    Ik geniet ontzettend van jullie verhalen, lees ze met veel plezier en een tikkeltje jaloezie, maar gezonde hoor!!!!
    Wat ziet het er allemaal ontzettend mooi uit zeg, vooral die dolfijnen wauw wauw!!!
    En lekker weer o0ok!
    ben benieuwd hoe jullie het hebben gehad in National Park!!!
    Tot heel snel weer...met een nieuw verhaal bedoel ik he ;)
    heb dit verhaal net uitgeprint voor de groep morgen, en misschien nwel in de info map ;)
    kan iedereen lekker met jullie meerezien en ook 'gezond' jaloers worden!
    veel liefs fleur

• 14 November 2007 - 21:31

Ardjan:

nou ronald en hilde we hebben hier best wel kou eigenlijk, het gaat morgen snachts 5 graden vriezen dus wij hebben niet veel te zonnen helaas maar jullie gaan echt wel op het goede tijdstip daarheen.
    geweldig joh met die dolfijnen, jullie hebben ook schitterende foto's echt heel mooi.
    en pas op met zwemmen anders bijten de dolfijnen mischien!!

gr ardjan

• 20 November 2007 - 14:01

Familie Opbroek:

Hallo Ronald en Hilde,

Fijn dat julie zoveel mooie dingen zien en beleven.

Groeten, Theo, Marga en kinders