Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

11 November 2007 | Nieuw Zeeland, Paihia

Hallo allemaal!

Eindelijk! We zijn in Nieuw-zeeland!!! En wat is het mooi hier!!!!
De vlucht ging op zich goed, hoewel Ronald helaas weer niet kon slapen...ondanks alle videootjes waar ik wel heel moe van word!
Eenmaal aangekomen bleek er een streng beleid te zijn, wat invoeren van voedsel betreft, wandelschoenen, contact met dieren, etc. We hebben maar niet gezegd dat we een boerderij met paarden hebben, want je weet maar nooit! De schoenen werden wel gedesinfecteerd en alles supergecontroleerd. Er was ook een beagle die alle bagage afsnuffelde. Voor onze neus had hij "prijs": een appel en een peer in een koffer! Mooi om te zien.
Riskeer je toch mooi een boete van min.$200,- of zelfs oplopend tot gevangenisstraf.
Maar goed..eindelijk dan echt op pad. We gingen naar Orewa, mooi gelegen aan de kust. Heel leuk hostel, heel gezellig. Lekker zitten kletsen in de zon (ja!!! Wij hebben hier zon!). 's Avonds een mooie strandwandeling en lekker thais gegeten.
Vandaag weer verder naar Paihia, Bay of Islands. Ook al zo prachtig aan de kust! Vanmiddag Waitangi bekeken: historie tav de Maori's. Heel boeiend! Helaas is nu het weer omgeslagen, beetje vervelende (mot)regen. Hopelijk is het morgen weer beter want we willen graag zwemmen met de dolfijnen. Duimen jullie voor ons en houden jullie dat pokkenweer aub in Nederland?! Heel lief!!

We gaan zo ook proberen om er wat foto's op te zetten, maar als het niet lukt houden jullie het te goed. OK?!

Heel veel groetjes weer!!!
Ronald en Hilde

• 11 November 2007 - 06:51

Nel:

Heerlijk om zo de hele reis mee te kunnen maken ...

• 11 November 2007 - 07:14

Esther Suijkerbuijk:

Wat leuk om elke keer weer wat van jullie te horen, ik verheug me er stiekem al een beetje op, want zo een reis wil iedereen wel maken, hier stormt het dus wat dat betreft zitten jullie altijd nog beter!geniet ( ook van de prachtige wijnen!!)
    xxx Esther

• 11 November 2007 - 08:33

Judith:

Toch raar dat jullie een halve dag verder zijn dan wij. De 11e is hier nog maar net begonnen en jullie gaan alweer bijna naar bed.
    De foto's zijn prachtig. Wat voor vogel het is... Ik weet een paar vogels die hij niet is, maar daar houdt het mee op.
    Zeg het maar, ik ben benieuwd.
    Laten we het over het weer maar verder niet hebben. Geniet maar van het voorjaar daar.
    Groetjes,
    Judith

• 11 November 2007 - 09:35

Mam En Pap:

Wat een mooi en interessant bericht weer! Ja we mogen zo meereizen.Leuke fotos. Het allerbeste voor jullie. Groetjes en heel veel liefs.
    Mam en Pap.

• 11 November 2007 - 12:08

Lily:

Natuurlijk houden wij het rottige weer hier, speciaal voor jullie. Willen we als tegenprestatie natuurlijk wel fantastische dolfijn-foto's zien! We duimen voor jullie.
    Het blijft een apart gevoel om jullie zo te kunnen volgen op je reis terwijl jullie zo ver weg zitten. Maar wel leuk!

• 11 November 2007 - 18:48

Hans:

Waarschijnlijk is het beetje regen een vergissing. Ik had mooi weer besteld voor jullie reis. Komt goed hoor!
    Overigens, kan je met dolfijnen niet in de regen zwemmen dan?
    Kunnen jullie overigens ook jullie gewone mail lezen? Ik heb een berichtje dat niet in dit kanaal thuis hoort.

Goede reis verder!!

• 11 November 2007 - 19:51

Mathilde:

Geweldig om te lezen.
    Wat een bijzondere vogel, ik weet ook niet hoe hij heet, misschien weet iemand anders het, hebben jullie geen vogelaar in jullie kennissen / familie kring?

• 11 November 2007 - 23:00

Charlotte:

Hallo,

Wat leuk weer een berichtje. Fijn om te horen dat de vliegreis toch wel is mee gevallen. Behalve voor Ronald dan. Ik kon ook nooit in het vliegtuig slapen. Totdat ik last van mn evenwichtsorgaan kreeg en er tabletjes voor kreeg. Niks is vervelender als van die stomme filmpjes kijken. Ik hoop dat bij jullie het weer mooi blijft, maar dat moet wel met de lente in het vooruitzicht. Hier is het in ieder geval erg vies en heel koud. O ja, hier is vandaag ook weer de carnaval begonnen. Zijn even in Sittard geweest. Maar was niet super leuk. Veel plezier komende dagen.
    En wat betreft de foto: Ik heb even gegoogled. Ik denk dat het een kwartelachtige vogel is. Maar kon niks soortgelijks vinden.

Groetjes Charlotte

• 12 November 2007 - 07:59

Marcel:

Korhoen?

• 12 November 2007 - 08:40

Antine:

Om jaloers op te worden allemaal....maar jullie hebben een leuke , drukke auris doven en slechthorende dag gemist ! Heel bijzonder om achter de counter je gebaren te oefenen.
    Met het weer komt het daar wel goed Hoor..hier even niet, storm/regen en misschien vorst. Geniet dus maar van de zon !

• 12 November 2007 - 11:21

Marije:

Hey!

Wel een lange zit, maar dan heb je ook wat...
    Ziet er goed uit daar, zeg! Fijn dat het weer daar ook wel meezit.

Met de paardjes & de kip gaat alles goed hier!
    Hebben wel een beetje stormachtig weer gehad, maar de schuur staat er nog! De wedstrijd ging ook lekker, was 2e!

Veel plezier & geniet ervan!

Grtjes Marije

• 12 November 2007 - 19:19

Paula:

Ha leuke kwis!!
    Volgens mij is het de Calliplepa Californica oftewel de Californische Kuifkwartel

Veel plezier verder
    groetjes
    Paula

• 12 November 2007 - 20:55

Ardjan Coen En Benny:

hallo Ronald en Hilde

leuk om zo met jullie op deze manier mee te reizen, de enkele foto's die we hier zien zeggen al genoeg over het gebied, het is ronduit schitterend hopende om meer van de omgeveing te zien waar jullie zijn check ik elke dag jullie profiel.
    fijne gezelige reis samen

groeten Ardjan Coen en Benny