voorproefje - Reisverslag uit Schore, Nederland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu voorproefje - Reisverslag uit Schore, Nederland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

voorproefje

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

26 Oktober 2007 | Nederland, Schore

Lieve mensen!

Ik ga jullie een paar voorproefjes geven van onze reis! Zodat ook jullie er hopelijk plaatjes bij hebben, wat we zoal gaan doen. De echte plaatjes volgen dan hopelijk als we onderweg zijn (en anders achteraf....)

Nadat we in Auckland geland zijn besteden we een paar dagen in "Bay of Islands". Dit vond ik op een site:
De Bay of Islands is een paradijselijk maritiem park met ontelbare eilandjes en goudgele stranden. Ideaal voor zeilen, diepzeeduiken, zeevissen of zwemmen met dolfijnen. Dit populairste gebied van het land is tevens de bakermat van het huidige Nieuw-Zeeland. Hier staan nog gebouwen van de eerste kolonisten en zendelingen.

Het toeristische Paihia ligt aan een betoverende baai met gouden zandstranden. Je zult je er niet vervelen. Maak een zeiltrip in de Bay of Islands, een cruise naar de Hole in the Rock of een bustocht naar Ninety Mile Beach en Cape Reinga. Of wat dacht je van kajakvaren in een mangrovebos, zeevissen op marlijnen en zwemmen met dolfijnen? Klinkt goed, he?!

Daarna gaan we via Auckland naar "National Park" voor de Tongariro Crossing. Hier volgt een beschrijving "uit de boekjes":

Vulkaanland
Ten zuiden van het Taupomeer ligt het vulkanische Tongariro National Park met de vulkanen Tongariro, Ruapehu en Ngauruhoe. Natuurliefhebbers kunnen er genieten van een unieke vegetatie, kratermeren en warmwaterbronnen. Wandelaars kunnen kiezen uit vele korte- en meerdaagse wandeltochten. In de Nieuw-Zeelandse winter biedt de Ruapehu goede skimogelijkheden (maar daar zitten we NU niet op te wachten!).

In het eerste nationaalpark van het land zijn de vulkanen nog regelmatig actief.
De bekendste en populairste dagwandeling in Nieuw-Zeeland is de Tongariro Crossing. Een spectaculaire 17 km lange wandeltocht over vulkanisch terrein. Trek er 8 uur voor uit en houd rekening met snel wisselende weersomstandigheden. Alleen geschikt voor ervaren wandelaars. Wandel bijvoorkeur in een groep (komt goed-vanuit ons hostel kunnen we dit regelen).

En voor de Lord of the Rings-fans:
De vulkaan Ruapehu is in de Weta Studio’s digitaal bewerkt tot de dreigende Doemberg, precies zoals die in de boeken van Tolkien is neergezet. Vandaar dat je de vulkaan in de film nog nauwelijks herkent. De Doemberg is het reisdoel van Frodo. De vulkanen, puntige rotsformaties en dorre landschappen in dit nationaal park vormden een geschikt decor voor het macabere Mordor, het land van de duistere vorst Sauron. Hier zijn de opnamen gemaakt van Sam en Frodo’s reis door Mordor. Je waant je zeker in Mordor als je in dit nationaal park de acht uur durende Tongariro Crossing loopt. Er is geen betere manier om Sam en Frodo’s beklimming van de Doemberg zelf te ervaren het had toch een happy end, of niet?!). De Tongariro Crossing is met voorsprong de mooiste wandeltocht op het Noordereiland. In dit nationaal park zijn ook de scenes van Emyn Muil geschoten, een van de landschappen waar het reisgenootschap doorheen trok. Het Tongariro National Park vormde ook het décor voor de uitgestrekte Vlakte van Gorgoroth.

Nou, dat was wel weer effe genoeg leesvoer, lijkt me! Wordt binnenkort hopelijk weer vervolgd!

Groetjes,
Ronald en Hilde.

• 27 Oktober 2007 - 20:05

Mam En Pap:

we wensen jullie een heel fyne reis !
    Er is heel veel te beleven zo te zien.

• 28 Oktober 2007 - 09:37

Lily:

Nou, nou, wat een reis gaat dat worden! Lijkt me allemaal erg mooi, indrukwekkend. Ik denk dat jullie er weer echt uit zullen zijn. Dan is het straks waarschijnlijk weer even wennen, om terug in de drukke wereld te zijn.
    En ja, voorpret is de halve pret! Maar dat hebben jullie duidelijk goed door! En op deze manier hebben wij dat ook (pret). Geinig hoor, om zo intensief er mee naar toe te leven.
    Veel plezier!

• 28 Oktober 2007 - 18:08

Judith:

Jullie gaan je niet beslist niet vervelen.
    Staat de paddestoel op jullie landgoed?

• 29 Oktober 2007 - 18:11

Stijntje:

Volgens mij wordt het een supertrip! Ik denk, dat jullie echt tot rust zullen kunnen komen daar!
    Heel veel reisplezier.
    Groet, Stijntje.