reisplanning - Reisverslag uit Schore, Nederland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu reisplanning - Reisverslag uit Schore, Nederland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

reisplanning

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

22 Oktober 2007 | Nederland, Schore

Zoals beloofd: onze route op de site! Misschien dat ik voor 7 november nog meer details er bij kan zetten, maar zo zijn we toch al globaal op te sporen! En de kenners hebben er vast al "een plaatje" van in hun hoofd!
Zo gaat onze reis er uit zien:

7-11 : Vertrek Amsterdam (12.00 uur) met Malaysian Airlines naar Kuala Lumpur (Maleisië), vliegtijd ongeveer 13 uur.
8-11: 6.55 uur aankomst Kuala Lumpur-transfer, bezichtigen en overnachting in Kuala Lumpur (centrum)
9-11: 20.40 vertrek vlucht naar Auckland, vliegtijd ongeveer 11 uur. Overdag dus nog tijd voor Kuala Lumpur of omgeving.
10-11: Aankomst Auckland 11.50 uur - Bus naar Orewa, 35 km boven Auckland. Orewa ligt aan de kust.
11-11 Bus Orewa – Paihia (Bay of Islands) waar we 2 nachten blijven. Bay of Islands schijnt erg mooi te zijn: mooie stranden, helder water, etc. Je kunt er vanalles ondernemen, bv. zwemmen met dolfijnen.
13-11 Bus Paihia- Auckland en overnachting in Auckland. Waarschijnlijk gebruiken we de middag om iets van Auckland te zien.
14-11: Naar National Park met de bus vanuit Auckland. We blijven 2 nachten in National Park
15-11: Wandelen: we willen de Tongariro Crossing doen vandaag. Hopelijk zijn de weergoden ons goed gezind!
16-11: ’s middags met de trein naar Wellington, waar we ook overnachten
17-11: Overtocht naar het Zuidereiland ("cruise" van 3 uur) en met de trein van Picton naar Christchurch (TranzCoastal) waar we overnachten
18-11: Bus naar Akaroa en begin van de trektocht Banks Peninsula Track
18 tot 22-11: met z'n tweeën wandelen, de trekking eindigt weer in Akaroa. We nemen dan de bus van Akaroa naar Christchurch, waar we weer overnachten
23-11: Met de trein van Christchurch naar Greymouth (de zogenaamde TranzAlpine, schijnt erg mooi te zijn). ’s Middags met de bus van Greymouth naar Fox Glacier, waar we 2 nachten blijven
24-11: Fox Glacier: dagwandeling
25-11: Fox Glacier naar Queenstown met de bus, overnachting in Queenstown
26-11: Bus van Queenstown naar Milford Sound in de ochtend), Milford Overnight Cruise, overnachting op de boot
27-11: ’s Middags met de bus van Milford Sound naar Queenstown waar we weer overnachten
28-11 tot 3-12: Grand Traverse, alpiene trektocht met een (internationale) groep, eindigend in Queenstown.
4-12: In de ochtend met de bus van Queenstown naar Dunedin. ’s Middags en ’s avonds excursie naar de Otago Peninsula (o.a. pinguins!), overnachting in Dunedin.
5-12: vlucht Dunedin naar Auckland en Auckland - Kuala Lumpur. Overnachting in Kuala Lumpur(Maleisië), bij het vliegveld
6 tot 9-12: Tioman Island: lekker bijkomen op een tropisch eiland!
9-12: naar Kuala Lumpur en ‘s avonds vlucht naar Amsterdam
10-12 5.55 uur aankomst Amsterdam (vliegtijd ongeveer 12 uur)

Wordt vervolgd!
Groetjes,
Ronald en Hilde

• 22 Oktober 2007 - 20:32

Viola:

Heeej
    Dat is een hele tocht! Wel sjiek zeg.. ben benieuwd of jullie onderweg op internet kunnen om het bij te houden.
    Komen er ook al foto's op of moeten we daar tot kerst op wachten?
    Ik ga nu slapen, morgen presentatie!
    xxxx Viola

• 23 Oktober 2007 - 04:04

Nel:

Heerlijk om zo de hele reis mee te kunnen maken ...

• 23 Oktober 2007 - 06:40

Nienke:

oooo, wat klinkt het mooi!!!!! Ik ben zeer benieuwd naar jullie verhalen!!!!
    Met de groep gaan we je volgen!!!!
    Fijne reis en geniet van al het moois in NZ!!
    Groetjes van alle mannen van de groep en Nienke

• 23 Oktober 2007 - 08:17

Mariette:

Zo, dat gaat leuk worden . Net of je zelf een beetje op vakantie gaat.
    Heel leuk dat we het met jullie een beetje mee mogen maken. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

• 23 Oktober 2007 - 11:23

Fleur:

Hoi Hilde en Ronald!
    Nou als ik het zie allemaal zie staan heb ik nog wel een vraag:"Nog een plekje over in jullie koffer??" Ben al een cursus opvouwen aan het doen!
    Zou zo mee willen!
    Wat een pogramma zeg, en een hele mooie dingen gaan jullie bekijken super!!!!
    Ga alles bijhouden, reis en beetje met jullie mee!
    heerlijk al zo he die voorpret!
    Hier komt alles in orde!
    Liefs Fleur

• 23 Oktober 2007 - 17:28