Eindelijk wandelen...en hoe! - Reisverslag uit Deiva Marina, Italië van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Eindelijk wandelen...en hoe! - Reisverslag uit Deiva Marina, Italië van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Eindelijk wandelen...en hoe!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

04 Mei 2014 | Italië, Deiva Marina

Buona Sera,

Gisteren in Sestri Levante was het nog heerlijk weer, dus snel richting strand(tent). Gezellig plekje gevonden en heerlijk genoten van een wijntje en knabbels, boekje erbij, sunshine...vakantie noemen ze dat! Helaas, opeens betrekt het en valt er een bui. Maar in het zaakje is het ook gezellig! 'S avonds in een gezellig zaakje gegeten en natuurlijk nog een ijsje genomen. Toch wel ideaal in Italië, dat heerlijke ijs!
Vandaag stralend weer, strakblauwe lucht. Om 10 uur vertrokken (op het gemak, het is vakantie) richting uitkijkpunt (punta manara). Prachtige wandeling met steeds weer ander zicht op de azuurblauwe zee. Er zijn best veel wandelaars hier. Logisch! Hierna verder naar het volgende dorp (Riva). Hier bij het strand een lekkere salade gegeten en even met de voetjes in het water. Nog wel kkkkkoud! Na de lunch weer flink stijgen naar een uitkijkpunt met een oude toren (punta Baffe), steeds door de Maccia (struikgewas) met weer zicht op de zee. Echt mooi wandelen hier! Farrah krijgt het onderweg wel warm. Gelukkig passeren we stroompjes, waar ze lekker in kan gaan liggen om af te koelen. Het is een flinke wandeling naar het volgende dorpje (Moneglia). Maar de inspanning wordt beloond: prachtig strand met een mooie strandtent. En het water voelt heerlijk na zo'n wandeling in de zon, dus snel omkleden en zwemmen!! Heerlijk! En wat nog heerlijker is: de copa fragola. Als herboren vervolgen we onze wandeling naar Deiva Marina. Alleen staat het niet goed aangegeven. Irritant! Wandelen is niet erg, maar als je niet weet of je goed loopt is niet fijn. Na wat vragen komen we uiteindelijk op het goede pad. Weer klimmen en op het eind weer dalen. Oei, op het eind vinden de spieren het niet meer leuk. Maar uiteindelijk komen we dan toch bij het hotel. Lekker douchen en op naar de maaltijd: luxe schaal met zeevruchten (Kreeft, krab, oesters, coquille, gamba's, etc). Heerlijk! Nu liggen we een beetje voor Pampus...morgen weer verder!

Lieve groetjes,
Ronald & Hilde

• 05 Mei 2014 - 09:05

Pauine Hermus:

Ik krijg echt weer zin in de vakantie. Zon, zee en lekker eten en prachtige omgeving. Genieten !

• 05 Mei 2014 - 09:25

Charlotte, Robin En Sophie :

Genieten!!!

• 05 Mei 2014 - 09:34

K.Dolmans:

Goedemorgen!!Ik zie nu hebben jullie echt vakantie. Geniet maar lekker van alles.