De mooie plekjes van Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu De mooie plekjes van Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

De mooie plekjes van Delhi

Door: Ronald en Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

07 Augustus 2013 | India, New Delhi

Hallo allemaal,

Gisteren hebben we vooral kennis gemaakt met de minder mooie aspecten van Delhi, vandaag hebben we gelukkig ook heel veel moois gezien.
Na een heerlijke nacht slapen (wat een verschil met slapen op 3500 meter of hoger!) in ons prachtige hotel, gingen we om 10 uur op pad in privé auto met chauffeur en gids (plus airco). Weleens dubbel, die bedelende kindjes die kunstjes doen naast je auto of je aankijken met hun schattige (vuile) smoeltjes.
Eerste bestemming was de grote (grootste van India) moskee in oud Delhi. Hilde was al keurig gekleed, maar moest toch nog een extra oranje soepjurk aan (en mocht deze helaas nit meenemen voor haar oranje outfit....). Prachtige moskee, alleen oppassen dat je niet over iemand struikelt die op een kleedje ligt te slapen.
Eigenlijk stond de markt op het programma maar door de regen sloegen we deze over. Nou hadden we daar gisteren ook al met moeite overheen gelopen, dus....Nu gingen we naar de memorial van Mahadma Gandhi. Een prachtig park en een 'eeuwig vuur' met duizenden bloemetjes waar hij gecremeerd is. Zijn as is uitgestrooid in de Ganges in Varanasi. Mooie plek! Ook zeer contrastvol met oud Delhi...prachtige bomen, bloemen en gazons en RUSTIG!
De volgende bestemming was Hammajuns Tumb, een grafmonument van de 2e Moghulkoning, 'gemaakt' door zijn vrouw. Het doet een beetje denken aan de Taj Mahal, maar is rood. Erg mooi!
Ondertussen was het tijd voor de lunch: lekker Indiase curries, biriyanirijst, naan en (mango) lassi. Nog even van genieten nu het nog kan!
Na de lunch gingen we naar Qtar Minar, een hoge toren en moskee, helemaal versierd met uit steen gesneden koranteksten. De moslims hadden op dat moment Delhi veroverd en wilden hun overwinning tonen via deze 73 mtr hoge toren.
Onze volgende bezichtiging was India Gate (monument voor de gevallen Indiase soldaten in de 1e Wereldoorlog) en vervolgens de regeringsgebouwen. Deze keer mochten we niet uitstappen, dus ook geen foto's maken.
Hierna vond de gids eigenlijk dat we alles al gezien hadden, maar na wat aandringen bezochten we ook nog een prachtige Hindutempel (waar je helaas geen foto's mocht maken) en reden we over Connaught Place. Dat is eigenlijk het hart van de (nieuwe) stad. Het zijn heel veel koloniale gebouwen, met winkels en in het midden van het immense complex een park.
Hierna hebben we ons opnieuw in de verkeerschaos gestort en inmiddels zijn we weer in het hotel. Straks hier in het hotel eten en dan richting vliegveld, om daar nog een paar uur rond te hangen. Om 3.20 uur zeggen we India tabee (INDIA...I Never Do It Again, of toch weer wel?!) en rond half 9 zijn we dan hopelijk weer in Nederland. We proberen op het vliegveld nog wat foto's erbij te zetten en anders houden jullie die tegoed!

Groetjes,
Ronald en Hilde xxx

• 07 Augustus 2013 - 14:47

Elma:

Wat zullen jullie 'zwaar' zijn van alle indrukken! Hopelijk kan het vliegtuig dit allemaal dragen.
    Een heel goede thuisreis gewenst en welkom in intussen heerlijk afgekoeld Zeeland.

• 07 Augustus 2013 - 14:56

K.Dolmans:

Hoi, Hildegard en Ronald,
    Wat fijn toch nog van jullie te horen en dit keer uit het betere Delhi!! Dan houden jullie ook deze stad in betere herinnering! En nu blijft nog een goede vlucht terug en dat wens ik jullie. Groetjes Mam xxx.

• 07 Augustus 2013 - 15:56

Marian:

Dank je wel Hilde en Ronald voor jullie mooie reisverslagen, wat een belevenis, heel indrukwekkend. Een goede terugreis en tot ziens weer in het zeeuwse...groetjes Marian.

• 07 Augustus 2013 - 19:27

Marie-Louise:

Fijne en rustige vlucht gewenst!
    Tot gauw! xxx Marie-Louise