THE big Apple! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu THE big Apple! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

THE big Apple!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

29 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo mensen!
Daar zijn we weer! Nu vanuit Starbucks op 42nd street east in New York. We hebben net een zeer boeiende rondleiding gehad in het UN gebouw. Gisteren waren we met de Ferry naar staten island. Met de bus helemaal naar de zuidpunt van Manhattan. We hebben hier niet veel geluk met openbaar vervoer. Woensdag een uur in de metro stil gestaan vanwege een emergency?! Nu heel lang gewacht bij de overstap van bussen. Maar goed, uiteindelijk toch de Ferry bereikt. Prachtig: langs vrijheidsbeeld, mooi zicht op de beroemde skyline van Manhattan. De stad heeft echt wel iets, zelfs voor natuurfreaks zoals wij. Op Staten island wat rond gewandeld, geluncht en weer met de Ferry terug. Toen door Batterypark gewandeld, naar Trinitychurch. Daar was een orkest aan 't oefenen. Prachtig! Hierna Wall street en naar Ground zero. Dat maakt wel indruk. Die gebouwen staan zo dicht op elkaar, ongelooflijk hoe vreselijk dat moet zijn geweest. Via world financial center, langs de hudson gebied van world trade center omcirkeld en zo langzaam richting brooklynbridge. Hele toer om er te voet op te komen, maar wel de moeite! Hilde dacht nog een groep biddende Tibetanen te zien, maar 't was gewoon een groep joggers die een hardloop cursus deden en wel heel speciaal leerden stretchen onderweg! Oeps, dat komt door al die rare reisjes! Apart om over de Brooklynbridge te lopen, net als in de film zullen we maar zeggen! Vanuit Brooklyn de metro genomen naar 34 th street: macy's! Dat is een hele grote hier, gewoon een heel huizenblok. Tot sluitingstijd geshopt. Na tienen nog lekker Indiaas gegeten. Geslapen als een blok. Het is hier erg warm en benauwd, het is wachten op de voorspelde onweersbui. Maar toch wel lekker, een paar dagen echt zomer!
Nou gaan we gauw weer verder want er is hier zo veel te doen!
Lieve groetjes, ronald&hilde xxx
PS bedankt voor alle felicitaties en leuke reacties! Marie-Louise: ze hadden inderdaad heel wat lichtjes aan gedaan voor mij op times square!
PS2: ome Cees wil je aub de berichtjes printen voor pa&ma?!dank je!!!

• 29 Juli 2011 - 18:44

Pap En Mam,Itteren.:

Hallo Hildegard en Ronald.
    Nu weer andere Vakantiebelevenisse. Geweldig!! Ja dit is New York even anders dan de natuur. Geniet maar lekker van alles en nog zeker een paar leuke interessante vakantiedagen. Lieve groetjes Mam en Pap.

• 29 Juli 2011 - 20:48

Charlotte & Robin:

Leuk weer een berichtje! Jullie hebben al veel gezien!!! Fijn dat jullie je zo amuseren. En toch met de ferry naar Staten Island. Ideaal, gratis en toch mooi uitzicht!! Ik ben wel jaloers op de starbucks. Ondanks dat ik geen koffie lust hebben die zat wat ik wel lekker vind (Frappucino's, ook heerlijk midden in de winter hahaha).

Geniet maar weer lekker en hoop snel weer wat te horen.

XXX Charlotte en Robin

• 30 Juli 2011 - 07:19

Viola:

Geweldig he!! Een stad om verliefd op te worden.. vind ik dan. In gedachten loop ik zo met jullie mee!
    Hoe is het hotel? Ook al 's avonds een chocolaatje op het kussen gevonden? Tip: lekker in central park (strawberry fields)gaan zitten en alleen maar kijken (en muziek van de beatles luisteren).. verder niks doen! Vonden wij toen ook erg fijn.
    xxxx Viola

• 30 Juli 2011 - 15:00

Ome Cees:

Geweldig wat jullie allemaal zien, jammer dat tante Marianne niet zo land wil vliegen, Natuurlijk print ik het even uit voor jullie Pa en Ma.
    Geniet er samen van groetjes Ome Cees

• 30 Juli 2011 - 18:35

Marie-Louise:

Leuk, Geniet ook maar lekker van de stad!
    Groetjes uit Amsterdam