Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Ronald en Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

27 Februari 2024 | Vietnam, Hoi An

De vlucht naar Da Nang gaat gelukkig vlot en voorspoedig. Ook de gids en chauffeur zijn snel gevonden, dus hop op weg!

De vrouwelijke gids vertelt gelijk honderduit over Da Nang, het strand bij Da Nang en over Vietnam. Boeiend! Het vliegveld van Da Nang was het militaire vliegveld van de Amerikanen en op het strand konden ze bijkomen. Da Nang is nu de grootste stad van midden Vietnam, ruim en modern opgezet. Er komen heel veel Aziatische toeristen.

Na 45 minuten komen we in Hoi An. We zitten net buiten het stadje, maar het is een prachtig hotel. En onze mond valt open als we onze kamer zien. Niet normaal! Maar wel geweldig voor de komende 3 nachten [e-1f60a]

In Hoi An is het nog lekker warm (25 gr), dus omkleden en dan naar de oude stad. Het is even zoeken, maar we vinden een prima restaurantje aan het water. Het stadje is echt heel sfeervol met allemaal lantaarntjes. We beginnen met een pina colada, wel passend bij de temperatuur. Dan wontons en hoofdgerechten met rundvlees en garnalen met passievrucht. Nog een mangolassi en onze avond is weer meer dan geslaagd [e-1f970]

Na een heerlijke nacht slapen op het gemakje ontbijten en nog even rondkijken in de tuin van het hotel. Echt allemaal even mooi.

Toen de was gesorteerd voor de laundry service. Kost geen drol, dus wel zo makkelijk. De dame van de receptie vraagt wat we gaan doen de komende dagen. We hebben nog weinig plannen, behalve een stadswandeling vanmiddag. Ze stelt voor om vanavond naar een show te gaan. Het vertelt het verhaal van Hoi An. Ach waarom ook niet! Ze kan de kaartjes voor ons regelen. Wel zo handig.

Hierna lopen we naar de stad. Onderweg raken we in gesprek met een vriendelijke dame. Het draait er op uit dat we met haar mee lopen naar de markthal waar haar moeder (of haar zus [e-1f925]) kleren aanmeten om te maken. Ik wil nog wel een linnen jurkje, maar uiteindelijk worden het er twee en nog een overhemd voor Ronald

• 27 Februari 2024 - 11:38

Paula:

Lieve Hilde en Ronald. Wat hebben jullie al veel moois gezien en beleefd. Nog maar even verder genieten. Hier gaat alles redelijk. Het is weer eens een zonnige dag vandaag. Dus vanmiddag even een wandelingetje maken.

Geniet van alles en elkaar. Veel Plezier.

Lieve groetjes Paula en Cor