Ha Long Bay - Reisverslag uit Ha Long, Vietnam van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Ha Long Bay - Reisverslag uit Ha Long, Vietnam van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Ha Long Bay

Door: Ronald en Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

24 Februari 2024 | Vietnam, Ha Long

Vanochtend rond8.20 uuropgehaald en na een kleine plasstop en een grote stop bij een ‘parelmuseum’ (vooral bedoeld om parels te kopen) door naar Ha Long Bay.

We hebben schijnbaar een luxe cruise moet kunnen! Na het inschepen krijgen we een drankje en info. We hebben een stevig programma!

Gauw naar de hut en dan is het alweer tijd voor de lunch, een uitgebreid buffet.

Na de lunch is het alweer tijd om om te kleden, want we gaan kanoën bij een oesterfarm en de kans dat je nat wordt is groot. Daarom ook geen foto’s we worden steeds met een kleine boot vervoerd. Uiteindelijk gaan maar 10 mensen kanoën. Er is ook een gids voor de sportievelingen. We gaan voortvarend van start en de gids vroeg of we een rondje wilden varen. Tuurlijk! Maar na een tijdje worden we bijna omver gevaren door een mega groot cruiseschip toeteren! Wij roeien vrolijk verder want we moeten om de rots (en de volgende, etc) heen. Totdat een klein bootje aangescheurd komt (waterpolitie??!) en men gilt dat we weg moeten gaan uit de vaarroute. Wat blijkt nou…die gids hoort bij de Duitse groep die meevaart met ons en heeft totaal geen notie van dit gebied. OK! Dat verklaart alles….

Terug op het droge kijken we nog even bij de parelfarm hoe ze de oesters injecteren en hoe ze (veel later) de parel oogsten.

Daarna gauw droge kleren aantrekken en al snel weer door, want we gaan naar de Surprisecave. Flink trappen klimmen, maar mooi. Het is de grootste grot in dit gebied.

Eenmaal terug op de boot is het happy hour en dat willen we natuurlijk ook niet missen, tjonge we hebben het weer zwaar!

Helaas geen stralend weer, maar vooruit…het is droog en weer genoeg moois te zien!

• 25 Februari 2024 - 01:23

Hilde:

Sorry…nog steeds een storing in het programma [e-1f622] polarsteps werkt wel: Volg mij en mijn reizen op Polarsteps https://www.polarsteps.com/HildeAarts