RIO-Dressuur - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu RIO-Dressuur - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

RIO-Dressuur

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

13 Augustus 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hallo allemaal,

Voor wie het nog volgt....
Di 9-8: eindigden we n HHH. Uiteindelijk hebben we de huldiging niet meer afgewacht. Alleen...bij treinstation Maracana bleek de laatste trein net vertrokken. 23.10 uur!!! Nog erger dan Zeeland op zondag! Maar ongelooflijk hoe lief en behulpzaam de Brazilianen zijn. Of ze nou Engels spraken of niet (neef die Engels sprak werd gebeld) iedereen wou helpen. Uiteindelijk zijn we met de metro (waar twee verschillende mensen op ons afkwamen 'Guys are you lost?! omdat we een andere richting opgingen dan de 'toeristen') snelle bus - gewone bus toch bij 'ons' treinstation uitgekomen.
Woe 10-8 op naar de dressuur! We zijn lekker bijtijds dus zoeken een mooi plekje vooraan, achter de B. Gezellig gekletst met Engelsen achter ons. Na een tijdje komen Klaas en Jet en kunnen we mooi een 'oranje vlek' vormen. Helaas helpt dat niet veel....Parcival gooit zijn tong over het bit en Adelinde groet af. Hij blijkt later ziek te zijn. Balen! Voice gaat gelukkig beter maar ook niet super. En dan gaat het ook nog regenen....maar blijkbaar hebben we opvallend veel lol met elkaar, want men wil ons weer interviewen (eigenlijk wou ze dat we gingen sambadansen, maar dat vonden we niet zo'n goed idee). De camera kan helaas niet tegen de regen, dus morgen?! Blijkbaar zijn we volop in beeld geweest. Hebben jullie kunnen zien dat het ons goed gaat!
Na de wedstrijd naar huis, internetten (bijlezen!!), boodschappen doen en lekker met een wijntje, olijfjes en chips op de bank, net als thuis! Nou.....de wijn is echt smerig! Brrrrr!!
Do 11-8: zelfde ritme, bijtijds naar het stadion. Zelfde groepje bij elkaar. Ons interview van gisteren wordt gelijk afgenomen ( helaas alleen voor het stadion) en dan genieten van mooie sport en zonneschijn. Diederik rijdt heel goed, maar krijgt zijn punten niet, Hans-Peter rijdt goed en krijgt gelukkig wel zijn punten. Uitslag: NL 4e, maar morgen nog een dag. Ondertussen is het heel gezellig met alle mensen om ons heen. In de middagpauze willen allerlei mensen met ons op de foto. De Britten achter ons lachen zich een kriek en zwaaien met onze vlag om een passend plaatje te vormen. Na de wedstrijd gaan we met Klaas en Jet richting Central om iets te eten en te drinken. We kwamen het bordje Sambodromo tegen en ik dacht dat je daar goed kon eten. Niet dus....maar wel leuk om even te zien, want dit is waar met carnaval de optochten langs trekken. Nu is het ook een Olympisch stadion, in elk geval voor de marathon. Dan toch maar eens de toeristengids erbij pakken! Thomas (Amazone) had ons aangeraden bij de Arcades (de Lapa) te gaan eten en die zijn redelijk op loopafstand. Goede tip want Lapa is echt een leuke wijk. En zonder omzwervingen heel dicht bij Central. Onthouden! We zitten lekker op terras en genieten van een biertje en een Caipiringia, en dan nog maar éën, tuut-tuut-beng-beng! Gezelligheid kent geen tijd, maar uiteindelijk toch maar naar huis, want morgen is het weer vroeg dag.
Vrij 12-8: het belooft een spannend dagje te worden! Helaas miezerig weer in de ochtend. Startvolgorde is zeer apart...eerst de nrs 6-5-4 afwerken en dan 's middags 3-2-1. En met de bekende 'wonderlijke' jurering bij de dressuur weet je dan eigenlijk al dat je het wel kunt schudden. Einde Olympische sport?! We beginnen wel op z'n Rio's met een dansgroep. Dat swingt echt wel! Edward rijdt onvoldoende, Diederik en Hans-Peter goed, maar krijgen relatief weinig punten. Drie van de vier Amerikanen maken fouten, maar de vierde rijdt echt heel mooi. We komen uiteindelijk 1% te kort....jammer! Duitsland zeer verdiend goud. Later komen 'onze' ruiters nog bij de supporters op de tribune zitten. Sympathiek!
Na de prijsuitreiking gaan we richting HHH. Nog een beetje sport gekeken, leuk gesprek met een Amerikaanse knul gevoerd. Het 'Amerikahuis' kost $300 en je komt er alleen op uitnodiging binnen. Komen we er nog goed van af! Toen gegeten in het restaurant. Al snel vroegen andere Nederlanders die we ook kennen van de dressuur of we samen wilden eten. Wel zo gezellig! In het HHH uiteraard weer allerlei BN-ers gespot; Filemon, Camille Euings (niet dat ik daar op zit te wachten), de dressuurploeg en Umberto Tan. Na het eten werden de gouden roeisters gehuldigd en speelde Direct. Leuk!!! Maar gezien de afstand naar huis om 11 uur naar huis gegaan. Zo ver mogelijk met de metro en dan een taxi. Veiligheid voor alles!
Morgen toeristisch Rio en weer HHH. We willen Dafne Schipper zien!!

Bon noce (of zoiets)!
Groetjes,
Ronald & Hilde

• 13 Augustus 2016 - 11:23

Mam:

Hallo Hildegard en Ronald, Wat hebben jullie drukke dagen daar in Rio!! Maar dit hoort toch daarbij!! Groetjes ..

• 13 Augustus 2016 - 19:43

Marie-Louise :