Naar Pantanal - Reisverslag uit Pôrto Jofre, Brazilië van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Naar Pantanal - Reisverslag uit Pôrto Jofre, Brazilië van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Naar Pantanal

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

02 Augustus 2016 | Brazilië, Pôrto Jofre

Ola!

De reis gaat weer verder!
Ma 1aug. Eerst lekker uitslapen. Hoewel....we zijn al voor 7 uur wakker. Waarom heb ik dat thuis nooit?! Lekker aanteuten (wifi!!) en naar het vliegveld. Het blijkt dat we deels dezelfde vlucht hebben als Ginny, Thomas en Alice, dus on Brasilia nog gezellig samen gegeten. Dan gaan zij naar Salvador en wij door naar Cuiaba. Verrassing: de 'baas' van de tour waar we morgen mee vertrekken haalt ons op van het vliegveld en brengt ons naar het hotel.
Di 2 aug: we worden om 8 uur opgepikt. Uiteindelijk zijn we met z'n vieren (Fransman en een Japanner) plus gids Roberto en chauffeur. We rijden naar Poconé, slaan water in en dan stopt de weg en gaan we verder over een zandweg. Bij de ingang van Pantanal raken we klem tussen de koeien en de vaqueros (cowboys). Heeft ook wel wat! Onderweg stikt het gelijk van de dieren: kaaimannen liggen als boten in de jachthaven (dat wordt niet zwemmen!), koereigers, een marabu, capibara's...deden we in de Amazone zo moeilijk, hier kan ik ze zelfs met de telefoon goed fotograferen! Halverwege raken we klem doordat een brug hersteld wordt. Op zich ook wel nodig, want menig brug waar we overheen rijden is best krakkemikkig.
Twee uur later kunnen we weer verder en gaan we heerlijk lunchen. Het eten hier is echt goed: rijst, bonen, soort pannenkoek met kip erin, rundvlees, salade en een mierzoet toetje. We gaan maar eens het bier proberen, want wijn in deze hitte slaat je gelijk KO! Na de lunch hobbelen we nog 2 uur verder naar Porto Jofre, aan de Cuiabariver. Helaas is de Lodge heel wat minder pittoresk als ons lunchadres. Geen telefoonbereik, wel wifi (!), alleen stroom in de nacht. Doordat we vrij laat zijn is er voor nu geen activiteit meer. Morgen weer meer!

Liefs,
Ronald en Hilde

Ps voor nu moeten jullie het even doen met foto's van de iPhone. De echt mooie volgen dan hopelijk een andere keer!
PS2 als je alle foto's wil bekijken, moet je onder de foto's op 'ga naar het overzicht' klikken. Bij het vorige bericht stonden er blijkbaar te veel!

• 03 Augustus 2016 - 09:56

Corrie:

Het lijkt wel of jullie in een cowboyfilm zitten;) leuk. Veel plezier daar.
    Groetjes

• 03 Augustus 2016 - 10:16

Lily:

Zoohoooo, die kaaimannen liggen echt dichtbij.............

• 03 Augustus 2016 - 10:49

Sandra:

Hallo Hilde en Ronald, jullie beleven en zien weer geweldig veel. Zodoende de thuis blijvers ook

• 03 Augustus 2016 - 11:54

Mam:

Hallo . Wat prachtige foto,s. Ik reis met jullie mee!! Fijn toch.

• 03 Augustus 2016 - 23:55

Marie-Louise:

Mooi! Jullie krijgen de tijd wel om.
    Ik ben net terug uit Den Haag. Heb V & Luc geholpen met het nieuwe huis. Ze zijn heel goed opgeschoten en het is niet alleen in Brazilië mooi, maar ook op hun nieuwe adres. Een prachtige woning!
    Maar dat zullen jullie over een tijdje zelf kunnen gaan bewonderen. Heb je ook nog een leuk vooruitzicht als je weer terug bent ;-)
    Groetjes uit regenachtig Zuid Limburg