Mai Chau - Reisverslag uit Mai Châu, Vietnam van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Mai Chau - Reisverslag uit Mai Châu, Vietnam van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Mai Chau

Door: Ronald en Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

22 Februari 2024 | Vietnam, Mai Châu

Vandaag verlaten we Hanoi en rijden naar Mai Chau, in de bergen. Het is een flinke rit van bijna 4 uur, maar dan heb je ook wat!

We zitten in de Mai Chau ecolodge. Een sfeervol onderkomen mét een zwembad.

Na het inchecken gaan we even naar de kamer, maar hierna al snel lunchen. Heerlijk is het en wat ziet het er lekker uit! We worden weer verwend [e-1f60a]

Na de lunch even siësta en dan gaan we fietsen met een gids. Hier leven veel Thai, zo ook onze gids! Het is een heel aardige jonge man, die veel kan vertellen. Ideaal! We fietsen tussen de rijstvelden in en genieten van de sfeer in de ‘simpele’ dorpjes. Hier zijn heel veel ‘homestays’, dus het zal ooit wel heel druk zijn.

We gaan eerst kijken bij een dame die weeft. Ze heeft zwarte tanden van het kauwen op allerlei spul. De gids legt het goed uit. Helaas voor haar kopen we niks en gaan weer verder. We komen bij een man (‘boer’) die ons op thee en bananen trakteert. Ook mogen we zijn huis bekijken.

Hierna fietsen we op het gemakje terug naar de lodge. Inmiddels is het wel spitsuur, maar het gaat prima.

Het is vandaag in eerste instantie 32 graden, maar doordat er een windje staat is het goed te doen, gelukkig. Heerlijk om zo rond te kijken in zo’n andere wereld en veel info te krijgen.

Na het fietsen gauw douchen en dan nog even afkoelen in het zwembad en dan een lekker glas witte wijn.

Het diner is ook weer geweldig lekker [e-1f60b] en daarna worden we nog getrakteerd op een dansvoorstelling en mogen we zelf meedoen. Na Ronald zijn optreden in Nieuw-Zeeland houden we ons even afzijdig [e-1f61c] maar al met al een heel leuke avond. Morgen eerst een beetje uitslapen. Dat is ook wel eens lekker!

• 22 Februari 2024 - 18:10

Jan Uit Amsterdam:

Gelukkig ook vandaag weer heel wat meegemaakt op deze actieve fietsdag.

hele dag eten en wijn drinken is ook niets.

fijne dagen nog in Vietnam

• 22 Februari 2024 - 18:13

Pauline :

Ziet er prachtig uit, geniet er lekker van.