Wandeling door Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Wandeling door Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Wandeling door Hanoi

Door: Ronald en Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

21 Februari 2024 | Vietnam, Hanoi

Na een heerlijke nacht slapen kunnen we er weer tegenaan. We moeten om 8 uur klaar staan voor een stadswandeling met onze privé gids. “Zeg maar T!” Een erg leuke, intelligente jongeman die ons een goede introductie geeft op Hanoi en op Vietnam. We lopen door de Franse wijk (waar ons hotel ook ligt) en door de oude stad. We bezoeken de St Jozefkathedraal en een tempel. Doordat ze pas Nieuwjaar gevierd hebben is het extra mooi versierd en staan er veel offers van mensen.

We bezoeken een overdekte markt en ook op straat wordt van alles verkocht. Heerlijk al dat verse fruit en groente, vlees, vis, garnalen, etc

De sfeer is (logischerwijs) Aziatisch. Mensen zijn vriendelijk, het is druk maar niet hectisch en het voelt veilig.

We zien een oude (spoor)brug die ten tijde van de oorlog met USA belangrijk was. Dan krijgen we een niet te missen ritje in een fietstaxi [e-1f60a] en worden zo naar een restaurant gereden waar we een mooi ‘tastingmenu” aangeboden krijgen. Heerlijk en ook fijn om alvast kennis te maken met allerlei Vietnamese gerechten.

Tot slot gaan we nog naar de zaak waar de ‘Eggcoffee’ (Specialiteit in Hanoi) is uitgevonden. Heerlijk!

Een geweldige kennismaking met Hanoi en Vietnam [e-1f970]

Mocht je het leuk vinden…je kunt ons ook volgen via Polarsteps: Volg mij en mijn reizen op Polarsteps https://www.polarsteps.com/HildeAarts

Daar kunnen makkelijker meer foto’s op en je ziet de route.