Naar Lapland - Reisverslag uit Abisko, Zweden van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Naar Lapland - Reisverslag uit Abisko, Zweden van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Naar Lapland

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

04 Augustus 2017 | Zweden, Abisko

Hi!

Nu dan een echt verslag!
Do 3-8: De reis naar Stockholm ging lekker vlot, dus een relaxed begin van de vakantie. We hadden een prachtig hotel in Gamla Stan, het oude en sfeervolle deel van Stockholm. Het leek wel een museum! Sfeervol en comfortabel. Helaas regent het wel...
Vrij 4-8 weer uitgerust op pad richting noorden. Ook deze reis verloopt vlotjes en volgens plan. Er is een snelle trein in Stockholm richting vliegveld. In het vliegtuig lijkt het alsof toch wel heel veel mensen dezelfde plannen hebben...in file lopen??
Het laatste stuk gaat met de bus van vliegveld Kiruna naar Abisko Turiststation, waar de wandeling morgen kan beginnen! We waren hier 30 jaar geleden en in die tijd is er wel het één en ander veranderd. Duidelijk veel meer en deels ander toerisme. Ach ja....we gaan het zien. De natuur is in ieder geval prachtig en de muggen steken ook nog steeds!
We lopen in 8 etappes naar Saltoluokta, een groter fjällstation. Daar hebben we een rustdag en dan lopen we in 4 etappes naar Kvikjokk, waar we weer terugkeren in de bewoonde wereld. Nu nog één nacht stroom, WiFi, douche en wc, dus nog even van genieten!

Groetjes,
Ronald & Hilde

• 04 Augustus 2017 - 20:29

Marie-Louise:

Leuk om na 30 jaar weer terug te zijn. En vooral om de verschillen te zien. Hier is er natuurlijk ook ontzettend veel onherkenbaar veranderd in die tijd.
    Succes met de tocht en vooral veel plezier!
    Groetjes,
    Marie-Louise

• 05 Augustus 2017 - 09:07

K. Dolmans:

Fijn voor jullie weer terug in Lapland te zijn! En nu genieten!!

• 05 Augustus 2017 - 11:51

Lily:

Hé globetrottertjes. Geen wifi enzo, ja dat zal wel weer even afkicken zijn. Maar hier alvast een berichtje voor als jullie weer wel kunnen ontvangen: Goede reis en heel veel plezier toegewenst!!!

liefs Lily