Op jaguarjacht - Reisverslag uit Pôrto Jofre, Brazilië van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Op jaguarjacht - Reisverslag uit Pôrto Jofre, Brazilië van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Op jaguarjacht

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

04 Augustus 2016 | Brazilië, Pôrto Jofre

Hallo lieve mensen,

Woe 3-8: Vandaag stond in het teken van het vinden van de jaguar en dat is prima gelukt!! Maar ik zal bij het begin beginnen...5.45 uur opgestaan. Prachtige zonsopgang en gelijk spelende otters 'voor de deur'. Caracaras (roofvogels) zitten hier als mussen en we zien ook blauwe papegaaien. Na het ontbijt met de boot op pad. Capibara's liggen lekker op het strand, heel veel verschillende vogels en nog meer kaaimannen liggen op de loer. Later zien we er éën die een capibara gevangen heeft. Hij slingert er mee zoals Farrah haar bal schudt als ze boos is op de paarden. Ik ben blij dat ik mijn medicijnen nog niet ingenomen heb, want even de bosjes induiken om te plassen is hier geen aanrader. We varen verder, deels door smalle rivieren waar de kaaimannen vlak langs de boot zwemmen. Ik vind het maar enge beesten! Als we de moed al bijna opgegeven hebben maant een andere boot ons tot rustig varen. En daar steekt een kopje uit het gras: een Jaguar! Hij komt uit het struikgewas en laat zich prachtig fotograferen. Hij is best wel dik. Heeft misschien net ook een capibara verorberd?! Later gaat hij gras eten. De capibara ligt vast zwaar op de maag! Wat zijn dit mooie dieren! Na een hele tijd kijken gaan we terug voor de lunch. Mijn blaas is blij met die beslissing!!
' s Middags gaan we weer verder speuren en nu hebben we heel snel beet! We kunnen weer prachtig fotograferen en kijken hoe de Jaguar lekker ligt te geeuwen en naar het water loopt om te drinken, Later gaat hij zelfs zwemmen. Nadeel is wel dat we met 15 boten dat beest zitten te bespieden. Dus als hij lopen gaat hèbben we steeds allerlei mensen in ons zicht. Één boot met 'echte' fotografen: wie heeft hier de grootste?! Ook de uitlaatgassen bederven de 'natuurbeleving. Jammer, maar we hebben best een tijd ongestoord kunnen genieten. En twee jaguars op een dag, dan mag je echt niet mopperen! Op de terugweg zien we nog spelende otters met kleintjes en een macao (soort maribu). Helemaal voldaan hangen we nou op de bank voor de tv, te kijken naar de Olympische vlam die nou toch echt bijna in Rio moet zijn. Wij blijven nog even in de natuur!
Wordt vervolgd!

Groetjes,
Ronald en Hilde

• 04 Augustus 2016 - 09:12

Mam:

Hallo Hildegard en Ronald. Wat een grote "dierentuin"daar !! Geweldig !! Prachtige Foto's.

• 04 Augustus 2016 - 13:08

Elma :

Wat geweldig allemaal. Heel leuk om te lezen en te bekijken.

• 05 Augustus 2016 - 09:57

Viola:

Super mooi!! Je valt dus over de dieren en de toeristen ( net als met de tijgers in India,.) jammer, maar blijft wel geweldig om zo'n dier te zien!! Wanneer naar de spelen? Xxx

• 05 Augustus 2016 - 19:13

LIly:

ooooh spelende ottertjes, daar wordt ik altijd zo blij van.........maar twee panters, dat is natuurlijk erg bijzonder

• 05 Augustus 2016 - 19:15

Lily:

oei! sorry, twee jaguars...........Ik was geloof ik meer onder de indruk van de ottertjes Hahaha!