Te Anau en Doubtful Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Te Anau en Doubtful Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Te Anau en Doubtful Sound

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

07 December 2015 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Hallo daar,

De reis gaat weer verder...zaterdag op Stewart Island was nog gezellig met een Nieuw-Zeelandse vriendengroep die daar hun jaarlijkse uitje hadden. Ze hadden willen gaan vissen, maar dat ging niet door vanwege de wind en de regen. Plan B: golfen, ook niet geslaagd, dan zetten we het maar op een drinken!
Zondagmorgen hadden we al vroeg de boot over. Gelukkig was de wind gaan liggen en was het droog, maar wel erg koud. Toch maar een pilletje ingenomen voor de zekerheid. Aan de overkant werden we opgepikt door dezelfde chauffeur als woensdag. Die bracht ons tot Invercargill. Daar weer op een andere bus, maar helaas....de koppeling ging kapot. Zo stonden we zo'n 2 uur langs de kant van de weg....vervangend busje naar een eindje verder en dan met nog een busje naar Te Anau, waar we uiteindelijk rond 15 uur arriveerden. We bleken een heel appartement met terrasje in de zon te hebben. Na een rondje door het stadje (ijsje eten en flesje wijn kopen!), dus heerlijk zitten bakken en lezen in de zon.
Vandaag (7-12) hadden we een cruise door Doubtful Sound. We hadden heel redelijk weer: zon, wolken, buien. Zeker gezien het feit dat dit een van de natste plekken ter wereld is. Eindeloos prachtige plaatjes in de fjord. En we zagen nog dolfijnen en twee pinguïns (Crested Fjord Pinguïn). Op het laatst was er nog 'een moment van stilte': motoren uit en allemaal stil zijn. Dan hoor je echt de vogeltjes fluiten op de kant! Mooie dag!

Groetjes, Ronald en Hilde

• 07 December 2015 - 07:53

Ronald En Hilde Aarts:

Foto's volgen....het internet is hier rampzalig traag!

• 07 December 2015 - 10:30

Viola:

Qua weer gaan jullie ook alle kanten uit, regen wind, zon en... Sneeuw?? Wij zitten nu op Schiphol te wachten en dan mogen wij ook

• 07 December 2015 - 10:55

K.Dolmans:

Hallo Hildegard en Ronald. Het is toch mooi daar bij jullie. En wij mogen meereizen!! Wat leuk ook voor ons in het koude Nederland!

• 07 December 2015 - 12:11

Antine:

Jammer van het weer... hier is er nu een schril en laagstaand zonnetje, prima pleinwacht weer! Morgen weer veel buien. De Sint is het land al weer uit. De Kerstbomen en perikelen doemen op aan de horizon. Stress niveaus stijgen richting de kerstmarkt.. Maar wat zijn jullie aan het genieten daar, in stilte, in de zon met een glaasje op een terrasje ..!

• 07 December 2015 - 14:43

Het Afasiecentrum:

Hoi Hilde en Ronald,

We genieten van de mooie foto's en filmpjes. Je zal het niet geloven maar... we gaan gewoon door zonder jou, maar we missen je wel!

Je bent wel heel ver weg, geniet nog van de laatste dagen/weken.

Groetjes,
    iedereen van het afasiecentrum

P.S, idee van Patrick: als je een fles wijn mee neemt toosten we op je terugkomst!

• 08 December 2015 - 16:30

Nicole Emmen:

Wauw.. wat leuk om te lezen over jullie avonturen! Wij zwoegen ondertussen wel door op het Auris College ;-). Ach.. verschil moet er zijn toch?! Geniet ervan!
    Groetjes, Nicole