Op reis - Reisverslag uit Stewart Island/Raikura, Nieuw Zeeland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Op reis - Reisverslag uit Stewart Island/Raikura, Nieuw Zeeland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Op reis

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

02 December 2015 | Nieuw Zeeland, Stewart Island/Raikura

Hallo daar,

We eindigden onderweg naar Christchurch (di 2-12). De trein kon niet zo hard rijden, omdat het zo warm is. Dan zetten de rails teveel uit en kunnen we ontsporen. Thanks to Global Warming! Dachten wij dat de NS erg is....
Maar goed, met wat vertraging toch weer veilig aangekomen. Gelukkig konden we met een hotelbusje mee naar het centrum, want dat was nog wel een akelig eindje van het station. Wat we zagen was ontluisterend. We herkenden niks meer van Christchurch en wat ooit flatgebouwen waren, waren nu grote 'parkeerplaatsen'. Misschien vergelijkbaar met Rotterdam of Dresden na de oorlog?! In elk geval heel apart.
Woe 2-12 is het bloedheet (30gr) en zonnig. We gaan 's ochtends naar het vliegveld, want we vliegen naar Invercargill, waar we opgehaald worden voor de boot naar Stewart Island. Wij zijn ruim op tijd en hebben het ruim gepland, maar onze vlucht wordt geannuleerd. En de volgende zit vol, dus we kunnen om 16 uur vliegen. Nou ik dacht het niet! Als we aangeven dat we kwart voor 4 opgehaald worden kunnen we ineens wel mee met de volgende vlucht. Dat wordt wel kantje boord, dus we laten ze bellen dat we maar net op tijd zullen zijn. Dus dan hebben we heeeel veel tijd op het vliegveld.....zo veel dat ik mijn administratieprogramma kan bijwerken en zelfs kan declareren. Tijd in elk geval nuttig besteed! Als het tijd wordt om te boarden blijkt het vliegtuig vertraging te hebben. Grrrrr....eenmaal geland sprinten we uit het vliegtuig (voor zover mogelijk met alle mensen voor ons) naar de uitgang. Gelukkig staat het busje er nog en is de chauffeur heel relaxed.
' Zo gaat dat wel meer, komt goed!' De asfaltwegen zijn door de warmte behoorlijk gesmolten, klaarblijkelijk een asfaltmengsel dat meer voor de kou gemaakt is. Ze zullen hier echt moeten gaan omscholen voor een wat warmer klimaat. Om 5 uur zitten we dus keurig op de boot. En nu lekker aan de wijn op Stewart Island. Stralend weer....maar slechte weersvoorspellingen voor verderop. En we gaan vanaf morgen weer wandelen: 3 dagen Raikoura Track. Deze keer geen luxe lodges, maar hutten. Tja, we zien het wel!

Tot over een paar dagen!
Ronald en Hilde

• 02 December 2015 - 09:16

Antine:

Lijkt me best lastig om alles niet onder controle te hebben.. een cursusje loslaten en omschakelen in de take it easy mood!

• 02 December 2015 - 10:54

K.Dolmans:

Een reis vol van avontuur zo te lezen!! En wat volgt nog? Ik reis met jullie mee..

• 02 December 2015 - 18:35

Marie-Louise:

Ja, ik wist dat reizen met OV veel stress kan geven, maar ik had niet verwacht dat dit ook in Nieuw-Zeeland gebeurd. Gelukkig hebben jullie dar de komende dagen tijdens de wandeling geen last meer van. Dan is het gewoon wandelen en ontspannen. Veel plezier!

• 02 December 2015 - 20:22

Charlotte :

Veel plezier met wandelen!

Ps zou het niet opperen bij de ns dat de rails ook kunnen uitzetten in de zomer.... Rijdt er eerstdaags geen een trein meer.....

• 03 December 2015 - 12:09

Lily:

Jaja, je weet zo wel dat je op reis bent! Wandel ze!
    groetjes Lily