Cinque Terre - Reisverslag uit Riomaggiore, Italië van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu Cinque Terre - Reisverslag uit Riomaggiore, Italië van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

Cinque Terre

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

07 Mei 2014 | Italië, Riomaggiore

Buona Sera,

Vandaag hebben we een hele dag besteed op de plek wat ons hoofddoel was van deze vakantie; Cinque Terre. We begonnen in Monterosso. Daar konden we het (betaalde) kustpad nemen naar het volgende dorpje, Vernazza. Het is best een steil pad, met heel veel trappen, maar ondertussen hebben we loopconditie! Dat kunnen we niet van iedereen zeggen die we onderweg tegenkomen, maar ach...zij zullen uiteindelijk ook wel veilig arriveren. Het pad is deels echt smal. Als het 's zomers extra druk is, is dat eigenlijk geen doen, vrees ik. In Vernazza kijken we wat rond en eten een ijsje in de haven. Het volgende kustpad naar Corniglia is eigenlijk gesloten, maar zowel in Monterosso als in Vernazza wordt gezegd, dat je hem wel mag lopen, maar op eigen risico. Uiteindelijk blijkt er niks mis met het pad en zijn we blij dat we er gewoon aan begonnen zijn. Wederom een prachtige route...genieten! In Corniglia is het lunchtijd. Maar weer een pizza genomen, altijd lekker! Het is een lief dorpje, iets minder druk. Na de lunch gaan we de bergen in, want dit kustpad is echt dicht. Maar weer eens 'een beetje' klimmen, puf, puf. We lopen nu ook regelmatig tussen de wijnranken. De bijbehorende wijn hebben we gisteren geproefd (lekker!). Uiteindelijk dalen we weer af naar het volgende dorpje: Manarola. Van daaruit kunnen we te voet niet verder, dus nemen we de boot naar Riomaggiore. Het water gaat nogal te keer, evenals de loopplank naar de boot, dus Ronald draagt Farrah maar beter. Ze heeft al zo stoer gelopen. In Riomaggiore gaan we op zoek naar ons hotel. Bij navraag wordt stevig gezucht. Dat is heel ver, niet te doen, zegt de mevrouw die ik het vraag. Oei...dan in elk geval maar eerst eten. We proberen het op te zoeken en het lijkt te doen via een lange, steile trap. Dus na het eten gaan we op zoek naar die trap. Onderweg passeren we de 'VVV'. Toch nog maar eens vragen...nee, echt niet te doen, zegt ook deze vrouw. Maar om 8 uur vertrekt de laatste bus die kant op. OK, we geven ons gewonnen. Dan hebben we in elk geval nog tijd voor een ijsje! Uiteindelijk blijkt het hotel inderdaad heel ver weg te liggen, maar gelukkig wel al een eind in de richting die we morgen willen lopen. En het busje zet ons voor de deur af.
Lekker douchen en dan nog een wijntje drinken op de goede afloop. Ze hebben geen losse glazen, maar een hele fles (rosé) voor €13,-, da's ook niet verkeerd!
Morgen helaas alweer de laatste wandeldag...wat hebben we genoten! De paden en dorpjes zijn echt prachtig. En met alle culinaire verwennerij tussendoor is het vakantiegevoel altijd aanwezig. Een aanrader dus, Cinque Terre!

Lieve groetjes,
Hilde & Ronald

• 07 Mei 2014 - 23:14

Elma Lindenbergh:

Hallo Hilde, Ronald en Farrah, omdat Hans en ik een paar dagen weg geweest zijn, ontdek ik pas nu jullie prachtige reisverslagen. Wat leuk om met jullie mee te kunnen wandelen. Het ziet er allemaal geweldig uit! Geniet nog maar uitgebreid van de laatste wandelingen. Groetjes van Elma

• 07 Mei 2014 - 23:29

Pauline Hermus:

Het was weer genieten van jullie verhalen en prachtige foto's. Goede reis terug naar huis

• 08 Mei 2014 - 08:01

Jan:

Hallo wandelaars met 4 benen en 4 poten,

Geniet nog lekker de laatste dagen van het mooie wandelgebied.
    groetjes, Jan

• 08 Mei 2014 - 10:02

K.Dolmans:

Ik geniet elke dag van het lezen van jullie mooie reisverhalen en prachtige fotos. Fijne vakantiedagen nog. Groetjes mam xxx.

• 08 Mei 2014 - 12:46

Sandra:

Hoi Vakantiegangers, leuk om mee te kunnen liften, middels jullie foto's en verhalen van de wandeling in Italie. Geniet er nog even van en alvast een goede reis terug.
    Is er nog plek voor wat zon in jullie rugzakken? Het is hier nogal aan het regenen.
    Groetjes Sandra

• 08 Mei 2014 - 12:57

Viola:

Klinkt erg goed! Vooral al die culinaire lekkernijen mhmmm...
    Misschien een goed idee voor een volgende vakantie voor ons ;)
    Geniet van jullie laatste dagje, dan al meteen naar huis of is er ook tijd om met de benen omhoog te zitten?
    Xxx

• 08 Mei 2014 - 15:46

Elma B:

Hallo vakantiegenieters, zo te zien op een foto gaat Farrah ook uitgebreid zitten voor zo'n lekker koud ysje!
    Wat heb ik genoten van jullie reisverslagen met mooie foto's erbij! Ik wens jullie nog veel plezier, ook tijdens de terugreis.
    Groetjes van Elma

• 08 Mei 2014 - 20:12

Charlotte, Robin En Sophie :

Geniet van de laatste dagen in Italië. Hier breken helaas ook alweer de laatste dagen aan.
    Goede reis terug!