tussendoortje - Reisverslag uit Pano Platres, Cyprus van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu tussendoortje - Reisverslag uit Pano Platres, Cyprus van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

tussendoortje

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

30 April 2008 | Cyprus, Pano Platres

Hallo allemaal!

Het was niet de bedoeling om perse verder te gaan met onze site, maar omdat we niet kunnen sms-en en niet de mailadressen van jullie weten, doen we het maar zo!

Wij zitten dus nu in Cyprus! Zo'n beetje midden op het eiland, in de bergen.
We begonnen dinsdag weer lekker met stress: er was op Brussel airport geen enkele parkeerplek te vinden!! Na ruim een half uur rondtouren zagen we twee Nederlanders die gelukkig op zoek waren naar hun auto. Dus ijverig meegezocht en ja hoor..toen hadden we vanzelf een mooie plek voor de auto. POEH! Vakantie doe je toch voor je ontspanning???! Maar goed - eenmaal op pad ging het allemaal voorspoedig (half uur vertraging richting Cyprus, maar je kunt niet alles hebben). Hier hebben we een huurauto (otje): een Renault Clio, die erg veel moeite heeft met de bergen, maar goed...op het gemakkie komen we er ook. Erger is nog, dat je hier links moet rijden! WENNEN!!! Maar het gaat Ronald al goed af.
Het weer is hier heel redelijk: zonnetje, wolken, mooie temperatuur (23-25 graden), alleen in de bergen toch wel kouder. Maar heerlijk weer om te wandelen.
Vandaag hebben we eerst een "natuurwandeling" rond de berg Olympos gedaan. Veel mooie planten, vogels, vergezichten en interessant gesteente (voor wie er verstand van heeft!). 's Middags hebben we een kerkje met 11e eeuwse fresco's bekeken. Zeker de moeite waard, alleen....we hadden een afslag te vroeg genomen, waardoor we 9 km over een onverharde weg moesten met de Clio. Dat was dus wel extra moeite en stressy. Vooral als je dan bij aankomst ziet, dat je gewoon over de asfaltweg had kunnen rijden. Dat doen we dus NOOIT meer!!!
's Middags nog een wandeling naar een waterval gedaan. Werd als zeer spectaculair aangekondigd, maar na Nieuw-Zeeland met z'n overweldigende watervallen, maakte het niet zo veel indruk. Maar toch...een mooie wandeling. En nu hebben we onze kilometers er wel op zitten voor vandaag!
Net lekker koffie met gebak op...het eten is ook hier weer overheerlijk. Jullie zien het: we komen weer niks te kort! Morgen weer een flinke wandeling voor de boeg en dan gaan we verkassen naar Drousia (Noordwest).

Hopelijk hebben jullie in Nederland ook een beetje lenteweer!
Heel veel groetjes!!

Ronald en Hilde

• 30 April 2008 - 19:11

Marie-Louise:

Wat een verrassing om te zien dat er weer een berichtje van deze site was!
    Ik kan me wel voorstellen dat zo'n waterval nu tegenvalt na Nieuw Zeeland, maar het is toch effe lekker ertussenuit.
    Geniet ervan!
    Tja, en met een Clio is ook niks mis mee. Maar ja, als je anders gewend bent....
    Groetjes, Marie-Louise

• 30 April 2008 - 19:23

Marie-Louise:

Wat een verrassing om te zien dat er weer een berichtje van deze site was!
    Geniet ervan!
    Groetjes, Marie-Louise

• 30 April 2008 - 20:38

Charlotte:

Wat leuk, een berichtje uit Cyprus. Dit had ik niet verwacht! Veel plezier komende dagen. En die Clio went ook wel. Ik heb die van mam een keer een paar dagen geleend en eigenlijk wilde ik hem niet meer terug geven... :P.

Groetjes Charlotte