nu al heimwee - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu nu al heimwee - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ronald en Hilde Aarts - WaarBenJij.nu

nu al heimwee

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Hilde

05 December 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo lieve mensen!

Nog even snel een berichtje, voordat we Nieuw-Zeeland (met pijn in ons hart) verlaten...We zitten nu op het vliegveld, zijn net vanuit Dunedin naar Auckland gevlogen en vliegen over een uurtje door naar Kuala Lumpur.
Gisteren hadden we dus ons laatste dagje in Nieuw-Zeeland. Eerst met de bus naar Dunedin. Onderweg nog kersen gekocht (en natuurlijk gegeten). Heerlijk..duurt weer een half jaar eer we ze thuis kunnen eten. We reden door fruitgebied, dus.
Dunedin is een prachtige stad, Schots georienteerd. Heel mooie gebouwen, alleen...hadden we niet zo veel tijd om er veel van te zien. We hadden een prachtig Bed+Breakfast, heel mooi stijlvolle villa (helaas wel bovenop de heuvel dus dat was sjouwen met de volle rugzak in het zonnetje!). We werden allerhartelijkst ontvangen. Doordat we niet veel tijd tussendoor hadden bood de eigenaar ons gelijk een lunch aan: toast met bacon en ei. Zelfs ik (" allergisch" voor eieren!) vond het lekker! Snel nog een lunchpakket gekocht en toen werden we alweer opgehaald voor de excursie.
Nou, dat was het perfecte afscheid van Nieuw-Zeeland! Eerst gingen we naar de albatroskolonie, de enige op het vasteland. Wat zijn die beesten groot!! Je verwacht een " oversized" meeuw, maar dan ben je er nog lang niet! Ze hebben een spanwijdte van 3 meter en ze zweven zomaar door de lucht. Prachtig! Echt kicken! Ook nog lepelaars, broedende aalscholvers, etc. gezien. Daarna gingen we naar het strand. We hadden supermazzel, want bij elkaar lagen een zeeleeuw, een pelsrob en een zee-olifant. Mooi hoor! Daarna de pinguins bekeken. Zo leuk, hoe ze over het strand lopen en dan de berg beklimmen (soepeler dan menig wandelaar!!). Tot slot nog een kolonie pelsrobben met heel veel jonkies bekeken. Die kleintjes speelden in het water. Echt heel schattig! Het was echt heel mooi allemaal. Daarna nog de perfecte zonsondergang...je moet wel weemoedig worden! Nou dat zijn we dan ook!

Ik ga gauw verder, want de tropische hitte van Maleisie roept!

Heel veel groetjes en liefs!
Ronald en Hilde xxxx

• 05 December 2007 - 06:37

Nel:

Zo onwezenlijk jullie verhaal te lezen en alle beelden te zien tussen het maken van sinterklaasgedichten wat al heel bijzonder is nu het buiten wel lenteweer lijkt ....

• 05 December 2007 - 07:10

Fleur:

Lieve Hilde en Ronald!!!
    Ik zou zeggen geniet nog heerlijk van Maleisie...even een paar dagen relaxen...en voor je eht weet is het weer vakantie!!!
    heel veel liefs en geniet!
    Liefs Fleur

• 05 December 2007 - 09:08

Esther Suijkerbuijk:

Geweldige foto's verhaal en alles!!!
    hier is het inderdaad sinterklaas, gisteren was Bart jarig gezellig allemaal dus maar wel druk, ik ben naar een paard wezen kijken om te kopen, ik twijfel, maar ach je ziet het het bloed kruipt waar het niet gaan kan, maar ik wacht nog even tot jullie terug zijn , want misschien emigreren we volgend jaar wel naar nieuw zeeland( hihi)
    xxxx geniet met volle teugen, doen wij hier ook( duhh)
    xxx Esther

• 05 December 2007 - 12:03

Judith:

Alweer van jullie mail genoten. Aan al het goede komt een eind. Aan al het slechte gelukkig ook.

Geniet van de tropensfeer.

Groetjes,

Judith

• 05 December 2007 - 12:17

Antine:

De Sint waait hier bijna van het dak af, en onze VSO pieten zijn vandaag hun handschoenen vergeten...stress bij de kleuters van de kern, dat snap je.Er ligt een klein pakje met een rijmpje voor je op tafel Ronald...wat zal het dit jaar zijn ????
    De bowlingballen zijn weer over de baan gegaan en Roel was dit keer de winnaar !

Nog veel plezier samen...

• 05 December 2007 - 12:28

Charlotte:

Geniet lekker van jullie daagjes in Maleisië, voor je het weet sta je weer in de Hollandse kou. Alhoewel, vandaag is het hier niet echt koud! Waait hard. Hoop dat jullie het mooi hebben op Tioman Island. Gaan jullie nog snorkelen of duiken? Nou geniet er van.
    O ja, ik ben vandaag als praktijkondersteuner begonnen. Ging gelukkig hartstikke goed, de patienten vinden het leuk. Dus ik ben tevreden!

Groetjes xxx Charlotte en Robin

• 05 December 2007 - 15:01

Mam En Pap:

We hebben weer het leuke verhaal gelezen.Bedank nog voor het telefoontje gisteren! En nu nog een paar heerlijke dagen in Maleisie.Lieve groetjes en het allerbeste.

• 05 December 2007 - 21:28

Marie-Louise:

Jammer dat Nieuw Zeeland nu alweer verleden tijd is (en Zeeland toekomende tijd).

Maar......een tropisch eiland daar zou ik nu ook wel willen zijn!!!
    Ik zit hier al de hele avond op Sinterklaas te wachten maar heb hem nog niet gezien. Jullie wel, daar in Maleisië?
    Geniet nog even van de laatste vakantiedagen!

• 06 December 2007 - 10:00

Lily:

Nou, ik heb echt met julie te doen! Zo'n prachtige reis en dan langzaam maar zeker naar het einde toe glijden.... Maar gelukkkig wachten er thuis ongeduldige, immer trouwe dieren op jullie. Da's dan weer een leuk vooruitzicht nietwaar?